Ar mažas kūno svoris arba antsvoris gali paveikti moters galimybę pastoti?

 (2)
Jūsų galimybė pastoti priklauso nuo to, ar mėnesinių ciklas normalus. Jeigu mėnesinės jums būna kas 28 dienas ar panašiai, tikėtina, kad kūno riebalų kiekis netrukdo ovuliacijai ir neturi įtakos tikimybei pastoti.
Ar mažas kūno svoris arba antsvoris gali paveikti <span style="color: #ff0000;">moters galimybę pastoti</span>?
© Shutterstock nuotr.

Bet jeigu kūno riebalų nedaug, pastoti gali būti sunkiau. Grinvilio ligoninėje (Pie­ų Karolina, JAV) atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad per mažai sveriančioms moterims tikimybė pastoti yra perpus mažesnė nei toms, kurių svoris normalus.

Kai kūno riebalų per mažai, sutrinka hormonų tiekimas iš smegenų į hipofizės liauką. Vadinasi, hipofizės liauka nesiunčia normalaus signalo jūsų kiaušidėms, kad šios subrandintų kiaušinėlį. Tad net jeigu turite daugybę sveikų kiaušinėlių, negalėsite pastoti, nes jų nesubrandinate ir jie neiškeliauja iš kiaušidžių. 

Amenorėja ir normalios mėnesinių funkcijos praradimas nėra paprasčiausiai vien mažo kūno riebalų procentinio kiekio rezultatas. Paprastai įtaką daro keletas veiksnių, taip pat ir nuolat per mažai suvartojamų kalorijų kiekis, intensyvios treniruotės bei fizinis ir emocinis stresas. Daugumai sportuojančių moterų įtaką daro vienas ar keli tokie veiksniai, todėl vaisingumas gali būti sumažėjęs, o tikimybė pastoti – nedidelė.

Jeigu jūsų mėnesinės nereguliarios, gydytojas greičiausiai siūlys jums keisti treniruočių grafiką ir vartoti daugiau kalorijų, kad padidėtų kūno riebalų. Net priaugus šiek tiek svorio gali sugrįžti normalus mėnesinių ciklas. Normalią mėnesinių funkciją ir vaisingumą paprastai galima susigrąžinti per šešis mėnesius pakoregavus treniruočių programą ir įtraukus į ją trumpas ne tokias intensyvias treniruotes, daugiau ilsintis ir padidinus suvartojamų kalorijų kiekį 10–15 proc.

Kiek turėčiau priaugti per nėštumą?

Kiek  turėtumėte priaugti, priklauso nuo to, kiek svėrėte prieš nėštumą. Vidutiniškai per 40 savaičių sveika yra priaugti 10–12,5 kg. Nors Jungtinėje Karalystėje nėra konkrečių rekomendacijų, kiek reikėtų priaugti per nėštumą, Amerikos akušerių ir ginekologų koledžas lieknesnes moteris ragina priaugti kiek daugiau – apie 12,8–18 kg. 

Priaugama per du paskutinius trimestrus, maždaug 0,5 kg per savaitę, kiek daugiau pačioje pabaigoje. Apie ketvirtadalis priaugto svorio (3–4 kg) bus jūsų kūdikio svoris; apie pusė (6 kg) – su nėštumu susijęs svoris (placenta, vaisiaus vandenys, gimda, papildomas kraujo kiekis, krūtų audinys); ir dar ketvirtadalį svorio (3–4 kg) sudaro priaugti kūno riebalai.

Paprastai dėl progesterono poveikio daugiau riebalų atsiranda per antrą trimestrą ant viršutinės šlaunų dalies, klubų ir pilvo. Šių atsargų reikia energijai gauti vėlyvuoju nėštumo laikotarpiu, kai besivystančio kūdikio energijos poreikis yra didžiausias.

Vėlyvuoju nėštumo laikotarpiu ir po gimdymo kūnas gamina hormoną laktogeną. Sumažėjus suvartojamų kalorijų kiekiui, šis hormonas skatina naudoti tas riebalų atsargas kaip energiją besivystančiam kūdikiui ir motinos pienui gaminti. Iš tiesų šie papildomi riebalai nėra būtini, nes rizika suvartoti per mažai maisto nedidelė. Dauguma moterų ir taip turi pakankamai riebalų, kad energijos pakaktų, jeigu negautų jos su maistu.


Nuotr. Shutterstock

Kokia rizika kyla, jeigu per nėštumą svorio priaugama per daug?

Jeigu turite antsvorio arba per daug kūno riebalų, gali padidėti kraujo spaudimas. Tai  padidina ir tokių komplikacijų kaip gestacinis diabetas ir preeklampsija riziką. Dėl gestacinio diabeto kūdikis gali gimti didesnio negu normalus svorio, o preeklampsijos požymiai – pavojingai didelis kraujo spaudimas, ir ji gali progresuoti iki rimto, traukulius sukeliančio sveikatos sutrikimo. 

Moterys, turinčios daug antsvorio, rizikuoja pagimdyti labai didelius kūdikius, vadinasi, gimdant gali prireikti žnyplių arba cezario pjūvio. Kyla didesnė ir infekcijų, pavyzdžiui, šlapimo takų, rizika.

Ar nedaug kūno riebalų per nėštumą gali kelti problemų?

Jeigu jūsų sveikata gera ir svorio priaugate tiek, kiek rekomenduo­jama, nedaug riebalų neturėtų kelti rūpesčių. Daug moterų, ku­rios iš prigimties yra labai liesos, susilaukia sveikų kūdikių. Tačiau jeigu svorio priaugate labai mažai, turėtumėte pasitarti su akušeriu arba gydytoju.

Kokia rizika kyla, jeigu svorio priaugama per mažai?

Priaugti per mažai svorio nėštumo laikotarpiu nerekomenduojama, nes tai gali daryti neigiamą įtaką kūdikiui. Didesnė tikimybė, kad gimusio kūdikio svoris bus per mažas, jis bus per mažo ūgio ir jo galvos apimtis mus mažesnė negu normali. Jeigu nėštumo pradžioje jūsų svoris per mažas, stenkitės priaugti bent 12,5 kg.

Kiek kalorijų turėčiau gauti per nėštumą?

Per pirmuosius du nėštumo trimestrus papildomos energijos iš tiesų reikia labai nedaug. Tad, priešingai negu populiarus priežodis, jums visai nereikia valgyti už du. Sveikatos departamentas rekomenduoja nekeisti kalorijų kiekio. Per trečią trimestrą energijos poreikis padidėja, nes kūdikis auga, taip pat padaugėja su nėštumu susijusių audinių. 

Sveikatos departamentas pataria šiuo laikotarpiu suvartoti papildomas 200 kalorijų per dieną. Bet ši taisyklė turi ir išimčių, nes tai priklauso nuo to, kiek svėrėte iki nėštumo ir kaip aktyviai gyvenate per nėštumą. Turinčioms antsvorio moterims gali reikėti mažiau papildomų kalorijų, o nepakankamai sveriančioms – daugiau. 

Jei esate sportininkė, jums gali ir neprireikti valgyti daugiau – dėl didėjančio pilvo keliamų nepatogumų įprastą fizinio aktyvumo lygį gali prireikti sumažinti. Jeigu smarkiai sumažinsite treniruočių krūvį, teks paderinti suvartojamo maisto kiekį, kad jis atitiktų jūsų fizinio aktyvumo lygį. Treniruotis per nėštumą galima, bet jums neabejotinai teks sumažinti treniruočių dažnumą ir (arba) intensyvumą per trečią trimestrą (dėl padidėjusio svorio ir fiziologinių pokyčių).

_________________________________________________________________________________________

Daugiau apie sveikos mitybos įpročius, fizinės būklės pagerinimą ir kitus sportiškoms moterims aktualius dalykus skaitykite kvalifikuotos mitybos specialistės Anitos Bean knygoje „Sportuojančių moterų mityba“ (Briedis, 2014). Šis leidinys naudingas visoms sportuojančioms moterims: jis tinka ir nuolatinėms sporto klubų lankytojoms, reguliariai sportuojančioms moterims, ir profesionalėms. 

Nuotr. briedis.eu

Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Sveikos

Kaip atpažinti melanomą? Brangi kiekviena minutė!

Pasaulio sveikatos organizacija skelbia, kad apie 75 % jaunų žmonių, reguliariai besilankančių soliariumuose, patiria padidėjusią pavojingiausios odos vėžio formos – melanomos – riziką. Ankstyvoji ligos diagnostika leidžia tikėtis geresnių gydymo ir gyvenimo prognozių.

5 gardžios ir sveikos sriubos, kurios padės sulieknėti (1)

Šiuolaikinei moteriai aktualiausia tema yra kaip sulieknėti ir atrodyti stulbinančiai! Alinančios dietos, sportas be poilsio dienų bei noras numesti svorį kuo greičiau, tai pagrindė klaida, kurią daro moterys.

Skausminga podagra: kaip išvengti šios ligos ir miegoti ramiai? (3)

Podagra – lėtinė šlapimo rūgšties apykaitos sutrikimo sukelta liga. Ji seniau vadinta karalių liga, nes kamuodavo sočiai valgyti ir gerti sau leidžiančius žmones.

„Auksinis pienas“ – stebuklingas gėrimas, kuris pakeis jūsų gyvenimą (16)

„Auksinis pienas“ – labai sveikas gėrimas, todėl jo išgerti kas vakarą patartina kiekvienam.

Šlepetes per pirštą nešioju ne ilgiau kaip valandą per dieną. Ir štai kodėl... (3)

Man šlepetės per pirštą patinka, nes jos taupo laiką. Apavas be dirželių labai patogus. Tačiau už patogumą tenka pernelyg brangiai mokėti. Tokio pobūdžio apavas turi pavojų, apie kuriuos mažai kas žino.

Ji kepa kiaušinių lukštus orkaitėje. To priežastis – labai užkrečianti! (38)

Neretai mūsų organizme trūksta kalcio. Šio itin svarbaus elemento trūkumas organizme pasireiškia trapiais kaulais, silpnai ir gendančiais dantimis, plonais nagais.

Atsikratyk nugaros skausmo be vaistų

Dirbantiems sėdimą darbą, mažai judantiems žmonėms tenka susigyventi su nugaros skausmu. Nuo šios problemos kenčia netgi ir aktyvų laisvalaikį mėgstantys žmonės.

Štai kas nutiks su jūsų kūnu, jei papūsite į pirštą (21)

Mūsų kūnas yra visiškai nenuspėjamas organizmas. Sveikatos problemos gali iškilti, rodosi, visiškai be priežasties ir lygiai taip pat per akimirką išnykti. Liaudyje yra žinoma viena kūno kontrolės paslaptis, kuri yra itin vertinama.

Mitybos specialistas pasakė visą tiesą apie mūsų taip mėgstamus šaltibarščius: sveika ar ne? (10)

Vasara neįsivaizduojama be šaltibarščių. Raudonų, baltų, saldžių ir saldžiarūgščių. Dažnoje šeimoje šis patiekalas ant stalo būna įvairiais pavidalais.

Štai kodėl negalima į salotas kartu dėti pomidorų ir agurkų! (40)

Šie produktai mums labai įprasti, tik mažai kas žino, kad jų jokiu būdu negalima maišyti. Ajurvedos požiūriu, maistas turi būti įsisavinamas be neigiamų pasekmių.

Problema, kuri moterims rūpi labiau nei vyrams (2)

Daug žmonių visame pasaulyje vasaros laukia su nerimu, nes atšilus orams išryškėja viena labiausiai matomų estetinių problemų – ypač gausus prakaitavimas. Tarptautinės hiperhidrozės draugijos turimais duomenimis, beveik 3 proc. žmonių visame pasaulyje kenčia nuo padidėjusio prakaitavimo.

Kojos kaip kaladės? Veiksmingi būdai kovoti su patinimu (7)

Po ilgos darbo dienos, ypatingai vasarą per karščius, jus dažnai vargina skaudančios ir patinusios kojos? Šių bėdų galima lengvai atsikratyti paprastų procedūrų pagalba.

Ar teisingos gėlės auga jūsų namuose? Kuri mažina vėžio riziką, kuri sužadina pyktį?

Jei tikėtume feng shui, vieni augalai ypač teigiamai veikia žmogau savijautą. Kiti - atvirkščiai, sveikatai kenkia. Ir mes turime omenyje ne valgomus augalus. Pasirodo, kad gyvenimo kokybę gali nulemti namuose augančios dekoratyvinės gėlės!

Kaip išsigydyti egzemą ir žvynelinę liaudies medicinos priemonėmis (71)

Psoriazė ir egzema – dažniausios odos ligos. Liūdniausia tai, kad medikai iki šiol nerado tikrosios šių ligų atsiradimo priežasties.

Tobula figūra PER MĖNESĮ, be jokių pastangų (14)

Norite gražesnės figūros, tačiau rezultato tikitės greitai ir be didelių pastangų? Skamba neįtikėtinai, bet tai yra įmanoma. Žinoma, neatsikratysite 30 kilogramų, bet į pora dydžių mažesnę suknelę tikrai įlįsite.