6 lengvi būdai pagreitinti medžiagų apykaitą

 (4)
Jau retai kurią moterį reikia įtikinėti, kad antsvoris dažnai susijęs su sutrikusia medžiagų apykaita. Kaip pagreitinti metabolizmą?
© Shutterstock nuotr.

O kaip pagreitinus sulieknėti bei sukelti visoms kaimynėms ir bendradarbėms pavydą? Negalvojate apie tai? Melagėlės. Vis tiek iš akių matote: kai gerai atrodote, tai ir tos, kurios turi antsvorio, mėgina pasitempti, lygiuotis. Vis tiek slapčia jums pavydi ir stengiasi taip pat numesti svorio. Arba kaip tik atvirkščiai - iš streso, kad kažkam pavyko, o jai - niekaip, ima dar uoliau varstyti šaldytuvo dureles vakarais.

Metabolizmas - mūsų organizmo dirigentas. Egzistuoja trys jo rūšys: sulėtėjęs, pagreitintas ir normalus. Pirmosios grupės žmonės mažiausiai patenkinti tokia organizmo struktūra, nes bet koks šaukštelis papildomų riebalų, bet koks nukrypimas nuo dietos iš karto duoda rezultatą - papildomus kilogramus. Kai medžiagų apykaita lėta, kiekvieną gautą kaloriją organizmas paverčia į riebalus. Taigi, jei norite figūrą dailinti, teks kažkaip greitinti medžiagų apykaitą. Antrosios grupės žmonės - tikras priekaištas pirmosios grupės žmonėms: jie valgo, ką nori ir kiek nori, bet jiems niekas neina į kūną! Štai čia pavydėti galima... O štai trečiojo tipo žmonės turi protingai maitintis ir sportuoti, kad organizmo tonusas bei figūra būtų norimos būklės.

Žinoma, nustatyti savo metabolizmo tipą ne taip paprasta. Tačiau egzistuoja bendros taisyklės, bendri patarimai, kurie padės pagerinti medžiagų apykaitą ir suteiks budrumo, žvalumo, sveikatos.

1. Pagrindinė būtinybė - bėgioti arba vaikščioti gryname ore. Kūne esantys riebalai yra organizmo degalai. Deguonis, kurio mes gauname bėgiodamos ar vaikščiodamos, padeda deginti nereikalingas kalorijas ir poodines riebalų ląsteles. Kita vertus, nederėtų pamiršti, kad riebalai skaldomi tik esant normaliam fiziniam krūviui, todėl vaikščioti reikėtų sparčiu žingsniu.

2. Žalioji arbata padės pašalinti iš organizmo toksinus, kurie sulėtina medžiagų apykaitą, ir sumažins paburkimus. Arbatoje esantis kofeinas padeda greičiau sudeginti kalorijas ir pagerina širdies darbą. Dienos norma neturėtų viršyti 2-3 puodelių per dieną.

3. Puiki metabolizmą gerinanti priemonė yra cinamonas. Jis ypač tinka su uogomis ir vaisiais. Moksliniai tyrimai rodo, kad cinamonas sugeba medžiagų apykaitą pagreitinti 20 kartų! Užteks per dieną vos pusės šaukštelio šio prieskonio, kad organizmas greičiau cukrų įsisavintų, sumažindamas jo kiekį kraujyje. Kai nukrenta gliukozės lygis, tai dingsta ir apetitas.

4. Būtina sąlyga medžiagų apykaitai pagreitinti - visaverčiai pusryčiai. Tie, kas jų atsisako, verčia organizmą dirbti „energijos taupymo režimu", o tokio elgesio rezultatas - kalorijos nedeginamos.

5. Itin gerai pasitarnauja ir kokybiškas miegas. Kai žmogus pasiekia gilaus miego fazę, jo organizmas ima gaminti daugiau somatropino - ūgio hormono, kuris padeda pagerinti medžiagų apykaitą ir veikia smegenų ląstelių atsinaujinimo procesus. Somatropinas taip pat slopina alkio hormono grelino gamybą.

6. Kalifornijos dietologai išsiaiškino, kad 320 mg magnio kasdien žymiai pagerina metabolizmą. Šis mineralas padeda deginti riebalus. Magnio rasite kviečių sėlenose, saulėgrąžų sėklose, špinatuose, menkės kepenėlėse, ankštinėse daržovėse, kai kuriose sūrio rūšyse.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

8 dalykai, kuriuos turite žinoti prieš renkantis atšvaitus

Norint išvengti nelaimių, pirmiausia, ką turime padaryti – tai patys pasirūpinti savo saugumu. Dėl to tikrai verta į žemiau esančius patarimus įsiskaityti kuo atidžiau, juk atšvaitai – tai vienas paprasčiausių būdų save apsaugoti.

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.