6 būdai, kaip išvengti prakaitavimo

 (3)
Prakaitavimas – tai natūralus organizmo procesas, kuris padeda kontroliuoti kūno temperatūrą ir pašalinti toksinus. Deja, šis procesas kasdien sukelia nepatogumą ne vienam vyrui ar moteriai. Pasirodo, kad padidėjusį prakaitavimą gali sukelti įvairūs kasdieniai veiksniai, tokie kaip mityba ar dėvimi drabužiai.
© Shutterstock nuotr.

Kaip išvengti padidėjusio prakaitavimo ir dėl jo kylančio nemalonaus kvapo, pataria „Dove“ prekės ženklo vadovė Julija Kravčenko.

Reguliari higiena. Nemalonų prakaito kvapą sukelia odos paviršiuje esančios bakterijos, todėl norint to išvengti būtina laikytis reguliarios higienos. Ryte ir vakare nusiprauskite duše ar vonioje, o prieš apsidvelkdami drabužius leiskite kūnui visiškai išdžiūti. Beje, siekiant išvengti padidėjusio prakaitavimo rekomenduojama vengti sintetinių audinių – vietoje jų rinktis natūralios medvilnės ar šilko drabužius.

Subalansuota mityba. Ar žinojote, kad nesubalansuota mityba gali būti viena iš padidėjusio prakaitavimo priežasčių? Pasirodo, kad dažnas šokolado, kavos bei arbatos, taip pat aštrių produktų, kaip svogūnai ar česnakai, vartojimas skatina organizmo prakaitavimą. Štai aitriosioms paprikoms sudirginus skonio receptorius, mūsų smegenys siunčia karščio signalą organizmui, kuris ima prakaituoti. Siekiant išvengti padidėjusio prakaitavimo, patariama laikytis subalansuotos mitybos – saikingai vartoti daug kofeino turinčius bei aštrius produktus, aprūpinti organizmą jam reikalingais mineralais bei vitaminais.

Tinkamas priemonių nuo prakaitavimo pasirinkimas. Renkantis priemones nuo prakaitavimo svarbu atkreipti dėmesį ne tik į malonų kvapą, bet ir pagrindines jų funkcijas, tokias kaip efektyvi apsauga nuo prakaitavimo, odos drėkinimas. Taip pat, kad produktas nepaliktų žymių ant drabužių. Visuomet rinkitės tik jūsų poreikius geriausiai atitinkančias priemones.

Dezodorantas ar antiperspirantas? Daugelis žmonių kasdien naudoja dezodorantų produktus norėdami išvengti nemalonaus prakaito kvapo. O ar žinojote, kuo skiriasi dezodorantas ir antiperspirantas? Įprastų dezodorantų sudėtyje yra alkoholio ir kvapiųjų medžiagų, kurios padeda išvengti nemalonaus prakaito kvapo. Tuo tarpu antiperspirantai padeda kontroliuoti prakaitavimo intensyvumą. Net ir neturėdami savo sudėtyje alkoholio, antiperspirantai padeda ilgiau palaikyti gaivumo pojūtį.

Ar taisyklingai naudojate antiperspirantą? Priemones nuo prakaito patariama naudoti po to, kai nusiprausiate duše ar vonioje. Jos naudojamas ant sausos ir švarios odos, kad užtikrintų geriausią efektą ir apsaugotų nuo prakaitavimo ir nemalonaus kvapo. Jei juo naudositės ant nešvarios odos ar suprakaitavę, norimo efekto pasiekti nepavyks. Tokiu atveju rekomenduojama odą nuprausti, nušluostyti sausu rankšluosčius ir patepti ar papurkšti antiperspirantu.

Aktyvus gyvenimo būdas. Aktyviai judant kūnas išskiria šilumą ir ima prakaituoti, ypač, jei esate neįpratę reguliariai ir aktyviai judėti. Norėdami išvengti gausaus prakaitavimo ir prakaito dėmių ant drabužių – nuosekliai pratinkite organizmą judėti. Nepamirškite gerti pakankamą kiekį vandens ir įprastą dienotvarkę papildyti organizmui naudinga fizine veikla – pavyzdžiui, ilgu pasivaikščiojimu gryname ore. Po intensyvios fizinės veiklos, pasilepinkite šiltu dušu.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sveikos

Psichoterapeutas O. Lapinas: avarijų pasekmės dažniausiai išlieka visą gyvenimą (6)

Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, jeigu po avarijos neanalizuosime emocijų, kurios mus apima ar persekioja, tuomet pasekmės gali išlikti visą gyvenimą.

Gydytoja pataria: kaip gydyti sutrikimą, dėl kurio šeimos net išsiskiria (12)

Įprasta manyti, kad inkontinencija, t. y. šlapimo nelaikymas, yra vyresnių žmonių bėda. Tačiau tyrimai rodo, kad šis sutrikimas vargina ir labai jaunas moteris – tai dažnesnė liga nei cukrinis diabetas, hipertenzija ar depresija. Vis dėlto moterys gėdijasi apie ją kalbėti garsiai, o daugelis net nežino, kad šią problemą galima ir reikia spręsti. Tačiau statistika negailėstinga – šlapimo nelaikymas vargina apie 300 tūkst. gyventojų Lietuvoje.

Šlapimo nelaikymas: gydytoja patarė, kaip susigrąžinti pilnavertį gyvenimą (21)

Opi ir tyli moterų problema – šlapimo nelaikymas – gali atsirasti natūraliai senstant moters organizmui, pagimdžius vaiką arba tiesiog turint silpnus dubens dugno raumenis.

Moterų įpročiai, kurie vyrus varo iš proto (17)

Aptarsime, kas jiems kelia nuostabą ir verčia antakius lipti ant kaktos, tačiau vis tiek su tuo susigyvena ir nurašo „Ai, nieko, jūs gi – moterys”.

Gražus kūnas be dietos ir mankštos (11)

Taip, tai įmanoma. Atsikratyk nereikalingų kilogramų ir atrodyk žvalesnė, nemarindama savęs badu ar alindama kūną treniruotėmis.

Kaip panaudoti sodą šalinant įsisenėjusias dėmes

Namų valymas ir netgi patys nemaloniausi namų ruošos darbai tampa daug malonesni, kai dirbi kartu su šeimos nariais ar draugais. O jei namie likote viena, tuomet pasileiskite garsiai muziką ir viskas atrodys daug lengviau.

Kaip maitintis, kad pilvas būtų plokščias, o talijos nepuoštų gelbėjimosi ratas? (10)

Dailaus pilvuko, kuris atrodytų toks pat lygus, kaip kad gulime ant nugaros, tikiu, norėtų visos moterys.

Nauja avalynė - naujos nuospaudos: būdai išvengti kančių (9)

Kai kurie kiekvieną sezoną avalynę pakeičia be didesnių problemų, bet dažniausiai nauja, dar nepranešiota avalynė kelia gausybę rūpesčių.

Produktai, kurių nepatartina vartoti tuščiu skrandžiu (16)

Ar esate pastebėjusios, kad ryte, atsikėlusios ir sukrimtusios obuolį ar kelias vynuogių uogas, paskui prastai jaučiatės, jums raižo pilvą ir netgi susuka vidurius?

Natūralūs ir greiti būdai įveikti peršalimą (1)

Kai pavasario orai tokie permainingi, tampa vis lengviau peršalti. Nors sinoptikai pranašauja šiltą vasarą, ji kol kas atrodo kaip tolimas miražas.

Veido odos priežiūra: ko jokiu būdu negalima daryti (4)

Visos mes ne šventosios ir retkarčiais padarome veido priežiūros klaidų. Jei taip nutinka kartais, neverta nerimauti – jei vieną naktį prieš miegą pamirši nusivalyti makiažą, ko gero oda nuo to nesunyks.

Nenorite, kad svečiai užmigtų prie pietų stalo? Šių produktų privalote atsisakyti (6)

Visi esame patyrę tą jausmą, kai po sočių pietų norime kristi į lovą ir miegoti. Šventiniu laikotarpiu, prisiragavę įvairių patiekalų, taip pat dažnai pajuntame mieguistumą. Ką daryti?

Kaip nepasiduoti depresijai, jeigu dažnai jaučiate nerimą ir liūdesį (29)

Jei pastebėjote, kad jūsų gyvenime ėmė vyrauti neigiamos emocijos, ko gero atėjo laikas peržvelgti savo mąstymo modelius ir juos keisti.

8 svarbūs signalai jūsų sveikatai, kuriuos siunčia pakitusi odos būklė (2)

Oda - didžiausias mūsų kūno organas, tad jeigu kažkas viduje vyksta ne taip, didelė tikimybė, jog oda praneš.

10 natūralių būdų kovoti su pūslelinę (ledukai, degtinė, paracetamolio tebletės ir kt.) (13)

„Ir vėl vėjas nubučiavo" - taip sakoma, kai ir vėl užklumpa nemalonioji lūpų pūslelinė.