Mėsainis ar dešrainis?

 (12)
Kuri iš dviejų blogybių geresnė? Ką rinktis vaiko pusryčiams? Kaip jūs sprendžiate pagrindines maisto dilemas?
Mėsainis ar dešrainis?
© Shutterstock nuotr.

Žinau, kad mėsainis - ne pats idealiausias maistas, tačiau būtent juos su Ričardu kepame, kai Austėja su Karoliu pareikalauja kokio nors „šiukšliapiečių“ savaitgalį. Anot dietologų, mėsainis – daug sveikesnis pasirinkimas negu dešrainis. O kaip dėl kitų mūsų atžalų mėgstamų produktų?

Ar sumuštiniai su žemės riešutų sviestu ir džemu, ar su kumpiu ir sūriu?
Geresnis pasirinkimas: sumuštinis su žemės riešutų sviestu ir (arba) džemu.
2 šaukšteliai bet kokio žemės riešutų sviesto - tai 8 gramai baltymų. Be to, riešutų sviestas - puikus mononesočiųjų riebalų šaltinis. Jie padeda palaikyti tinkamą cholesterolio kiekį bei apsaugo nuo širdies ligų. Tuo tarpu kumpyje yra daug natrio, o sūryje - sočiųjų riebalų.
Atminkite: nors žemės riešutų sviestas - sveikas pasirinkimas, vis dėlto vienoje porcijoje yra apie 16 gramų riebalų, tad tepkite jį skalsiai ir, jei įmanoma, ant rupios duonos. Kad sumažintumėte suvartojamų kalorijų kiekį, rinkitės mažiau cukraus turintį džemą.

Ar ryžių dribsniai (ale pūsti ryžiai), ar kukurūzų dribsniai su razinomis?
Geresnis pasirinkimas: dribsniai su razinomis.
Razinos - puikus geležies, o dribsniai - ląstelienos šaltinis. 1-3 metų vaikams rekomenduojama ląstelienos dienos norma yra 19 gramų, o 9-13 metų - 31 gramas. Be to, Amerikos dietologų atlikti tyrimai rodo, jog grūdų dribsniai turi daugiau maistinės vertės negu pūsti grūdai.
Atminkite: po dribsnių su razinomis ar džiovintais vaisiais, būtina išsivalyti dantis, nes tokiame maiste gausu cukraus.

Ar obuolių sultys, ar apelsinų sultys?
Geresnis pasirinkimas: apelsinų sultys.
Apelsinų sultys šioje dvikovoje aiškiai lyderiauja. Stiklinėje natūralių apelsinų sulčių yra dviguba vitamino C dienos norma, kuri net 6 kartus viršija vitamino C kiekį obuolių sultyse.
Atminkite: visada naudingiau eiti tiesiai prie reikalo - sočiau ir naudingiau būtų valgyti obuolį ar apelsiną, o ne gerti sultis.

Ar mėsainis, ar dešrainis?
Geresnis pasirinkimas: mėsainis.
Ruošiatės savaitgalį vaikus pradžiuginti hamburgeriais ar dešrainiais? Rinkitės mėsainius: juose daugiau vitamino B bei baltymų (18 gramų 85 gramuose jautienos). Be to, tyrimai, kuriuose dalyvavo 37 tūkst. moterų, parodė, jog pusfabrikačių, tokių kaip dešrainiai, valgymas gali tapti II tipo diabeto priežastimi.
Atminkite: mėsainiams rinkitės itin liesą jautieną, kitaip bus sunku kontroliuoti suvartojamų riebalų kiekį.

Ar morkos, ar žirniai?
Geresnis pasirinkimas: žirniai.
Žirniai yra puiki daržovė, bet morkų maistinė vertė yra gerokai aukštesnė. Be to, jų sudėtyje daugiau antioksidantų, tokių kaip beta-karotinas, kuris mūsų kūne virsta vitaminu A.
Atminkite: Žirniai taip pat turi, ką pasiūlyti, juose gausu ląstelienos bei medžiagų, padedančių stiprinti širdį. Nesijaudinkite, jeigu jūsų vaikas nemėgsta kokių nors daržovių, susikoncentruokite ties jo mėgstamu maistu ir pamažu supažindinkite su naujovėmis.

Ar pica su sūriu, ar keptas sūris?
Geresnis pasirinkimas: keptas sūris.
Sūris yra puikus kalcio ir baltymų šaltinis, be to, jį dažniausiai gaminame namie, todėl žinome, ką dedame ir kiek. Tuo tarpu pica dažniausiai atkeliauja iš restorano (o esant akcijoms, didelis jos kiekis lieka dar ir pusryčiams, tas sunku kontroliuoti kalorijas).
Atminkite: pica yra puiki „transporto priemonė" daržovėms. Ant jos visada galite uždėti raudonųjų pipirų, brokolių ar pomidorų.

Ar vaniliniai, ar šokoladiniai ledai?
Geresnis pasirinkimas: vaniliniai ledai.
Šokolade esantis kofeinas kai kuriuos vaikus labai paveikia ir jie gali tapti hiperaktyvūs ar energingesni negu įprasta.
Atminkite: skanėstai yra pasiskaninimui. Jie neturi tapti kasdienybe. Tad pasistenkite, jog jūsų atžala nesuvalgytų daugiau negu gabalėlio torto ar kaušelio ledų vienu kartu.

Ar spagečiai su pomidorų padažu, ar makaronai su sūriu?
Geresnis pasirinkimas: spagečiai.
Pomidorų padažas yra daug sveikiau negu lydytas sūris. Be to, jo sudėtyje yra antioksidantų, kurie saugo vaiko širdį.
Atminkite: rupių miltų makaronai - daug sveikesnis pasirinkimas, tačiau jų skonis ganėtinai išraiškingas, tad nepagailėkite padažo.

Ar vištienos „kąsneliai", ar žuvies piršteliai?

Geresnis pasirinkimas: žuvies piršteliai.
Žuvies piršteliuose yra omega-3 rūgščių, kurios būtinos mūsų nervų sistemai bei padeda kovojant su astma, egzema ir alergijomis. Kadangi vaikutį lengviau suviliosite žuvies piršteliais, o ne lašišos kepsniu, būtina imtis bet kokių priemonių, kad jis gautų reikalingą omega-3 rūgščių kiekį.
Atminkite: tiek „kąsneliai", tiek prišteliai turi didelį riebalų kiekį. Įprastai porcijoje yra apie 10-20 gramų riebalų bei 500 mg druskos.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (8)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (2)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (27)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.

Naujametiniam stalui: soti ir gardi mišrainė su paslaptimi – nepasigailėsite pabandę (5)

Šventinis maistas turėtų būti ne tik skanus, bet ir originalus bei žadinti apetitą. Todėl jūsų naujametinį meniu tikrai paįvairins šios gardžios ir sočios salotos. Nepasigailėsite pabandę šią originalią mišrainę su paslaptimi.

Išbandę šį receptą, bulvių daugiau nenorėsite valgyti kitaip (12)

Orkaitėje keptos bulvės dažniausiai valgomos kaip garnyras. Tačiau tik ne šį kartą. Su tinkamais ingredientais bulvė gali tapti pačiu gardžiausiu pagrindiniu patiekalu.

Dievinu tokius pyragų receptus: greita, paprasta ir įspūdinga! (14)

Šis paprastai pagaminamas ypatingo skonio pyragas puikiai žinomas kaip "Zebras".

Užtepėlės vieno kąsnio sumuštinukams, kurios visuomet sulaukia didelio pasisekimo

Gardi, ką tik iškepta ir dar garuojanti duona bei naminės užtepėlės, nenuviliantis derinys, tinkamas tiek paprastam šeimos vakarui, tiek pavaišinti netikėtai į svečius užsukusius svečius.

Silkė pataluose kitaip: šį receptą būtinai išsaugokite artėjančioms žiemos šventėms (38)

Be „Silkės pataluose“ neįsivaizduojamos nė vienos žiemos šventės. Todėl mes siūlome šio patiekalo gerbėjus nudžiuginti dar gardesniu receptu - tikrai nenusivilsite! Toks „Silkės pataluose“ variantas patiko absoliučiai visiems, kurie tik bandė šį užkandį! Be to, ją ne tik lengva paruošti. Patiekalas atrodo labai stilingai.

Skaniausias mėsos pyragas su ypatingai puriu užklotu – niekada neatsivalgysite (18)

Mėsos ir bulvių derinio mėgėjai neretai pritrūksta idėjų, kokį dar patiekalą galima pagaminti iš šių pagrindinių dviejų ingredientų. Tai štai, mėsos pyragas su ypatingu užklotu pavergs jus nuo pirmojo kąsnio.

Greitas obuolių pyragas: tikras gardumėlis! (3)

Šio itin greitai paruošiamo gardaus pyrago receptą galite tobulinti iki išprotėjimo. Pavyzdžiui, į tešlą įmaišykite migdolų drožlių arba išmirkytų razinų.

Štai kaip reikia gaminti bet kokią mėsą: slapti ingredientai dieviškam patiekalui (4)

Išsirinkti gerą mėsos gabalą yra tikras menas: reikia anksti ryte ateiti į turgų, rasti pažįstamą mėsininką, įsižiūrėti, neskubant įsiuostyti...

Grikiai su kefyru – taip paprasta atsikratyti 4 kg dar nebuvo! (25)

Grikiai ir kefyras yra naudingi dietiniai produktai, kurie gali padėti lengvai atsikratyti nereikalingo viršsvorio, išvalyti organizmą nuo toksinų, pagerinti virškinimą.