Kontoros žiurkei – brokoliai

 (2)
Darbo šaldytuve radau brokolių pundelį su užklijuotu savo vardu ir tekstu: „Susirūpink savo sveikata, mieloji. Iš biurokratės tapk biuro kate“. Ką tai reiškia?!
Vakarienei rinkitės brokolius.
Vakarienei rinkitės brokolius.
© Shutterstock nuotr.

Pusdienį įdėmiai nužiūrinėju kolegas ir dėlioju kiekvienam į lūpas žodžius, rastus raštelyje. Nejaugi Andrius mano, kad aš esu stora? O gal Justina pavydi man gražių rūbų?

Bespėliojant, kas man iš pat ryto pakišo kiaulę, atėjo ir pietų metas. Tada, kaip susitarę, visi einame į virtuvę naikinti maisto davinių, kuriuos ryte atsinešėme ir jais prigrūdome šaldytuvą. Nuo kompiuterio mane jau buvo beatplėšiąs rūkytų dešrelių ir raugintų kopūstų kvapas, kai išgirstu maloniai ausiai muzikytę - į pašto dėžę įkrinta laiškas. Adresatas – DJ86, laiško pavadinimas – „pavasaris“, o laiške – du žodžiai: „Gražios dienos“. Ir šypsenėlė. Daugiau nieko, tik ta kvaila bedantė šypsenėlė, kuriai taip ir noriu sukišti visą kompiuterio pelę. Bet paskui pastebiu prisegtuką, kurį atidariusi, randu štai tokį tekstą. Mielai juo dalinuosi su jumis.

Dienos pradžia su koše

Tyrimai rodo, kad geri pusryčiai pakelia darbingumą apie 30 procentų, todėl jei jūsų laukia sunki darbo diena, nepamirškite aprūpinti organizmo energijos atsargomis. Geriausias jos šaltinis – košė. Grūduose yra grupės B vitaminų (gerina smegenų darbą ir padeda atsispirti stresams), smegenims būtinų kompleksinių angliavandenių. Angliavandeniai aprūpina smegenis gliukoze, kuri stimuliuoja smegenų veiklą, padeda surasti nestandartinį problemos sprendimą ir susikaupti ties svarbiais dalykais.

Greičiausias būdas aprūpinti smegenis gliukoze – suvalgyti ką nors saldaus: šokolado, torto ar tiesiog cukraus gabaliuką. Visuose šiuose produktuose yra paprasti angliavandeniai, kurie iš karto suskyla, padidina kraujyje cukraus kiekį ir aprūpina smegenis gliukoze. Tačiau šiuo atveju cukraus kiekis krinta taip pat greitai, kaip ir pakyla, ir po minutinio „prašviesėjimo“ užgriūna apatija bei išsiblaškymas.

Su kompleksiniais angliavandeniais, kurių gausu košėje, duonoje, bulvėse, viskas būna kiek kitaip. Jie skyla lėtai, cukraus kiekis kraujyje kyla be staigių šoktelėjimų, ir smegenys maitinamos nuolat. Tik klasikinius angliškus pusryčius - kiaušinienę su kiauliena - geriau gamintis kuo rečiau, nes riebalų perteklius neigiamai veikia darbingumą ir smegenų darbą.

Po mėsos – teisingi sprendimai

Baltymai reikalingi smegenims ne mažiau nei angliavandeniai. Būtent dėl baltymų organizme gaminasi hormonai dopaminas ir adrenalinas, kurie atsakingi už reakcijos greitį, stimuliuoja mąstymo procesus. Tad, jeigu jums reikia greitai priimti sprendimus ir pageidautina, kad jie būtų teisingi, be mėsos arba žuvies neapsieisite. Tik stenkitės nepersivalgyti. Jei sukirtote patiekalo per daug, kraujas yra nukreipiamas į virškinimo organus, kad padėtų jiems susitvarkyti su persivalgymo pasekmėmis. Tuo metu smegenys lieka badauti. Todėl, užsisakydami pietums jautienos kepsnį, pamąstykite apie porcijos dydį.

Kad ir ką besakytų didiesiems darboholikams mitybos specialistai apie sveiką maistą, jie vis tiek užkandžiauja greitojo maisto restoranuose. Jei jau renkatės tokį maistą, pasistenkite kuo mažiau pakenkti savo sveikatai.
Pica. Rinkitės plonapades picas, geriau vegetariškas su mažu pomidorų padažo ir prieskonių kiekiu.

Bulvės su papildais. Rinkitės neriebius papildus, tokius, kaip sūris brinza ar silkė svieste. Atsisakykite majonezo ir sūrio padažo.

Mėsainiai. Užsisakykite vaikišką porciją ir dietinės „Coca Cola“. Atsisakykite salotų padažo.

Dešrainis. Paprašykite pardavėjo dešrainio be pomidorų padažo, majonezo ir garstyčių – aštrūs padažai nereikalingi jūsų sauso maisto iškankintam skrandžiui.

Pyragėliai ir čeburekai. Valgykite orkaitėje keptus pyragėlius, nes kepti keptuvėje yra per daug riebūs.

Vakarienei brokoliai

Tikras darboholikas turi būti ištvermingas. Stresai, lakstymas nesibaigiančiais koridoriais ir laiptais, ilgos valandos prie kompiuterio – visa tai reikalauja nemažai jėgų ir sveikatos, o deguonies nesuteikia, nebent jūs dirbate lauke. Tad reikia pagalvoti, kaip kompensuoti šį deguonies trūkumą.

Brokoliai – kaip tik tokia daržovė, kuri gali jums padėti. Šiuose kopūstuose yra medžiagos, kuri apsaugo širdį nuo deguonies bado. Jei jūsų darbo grafikas labai įtemptas, laiko pietums nepaprastai trūksta ir jums paskubomis tenka valgyti sausą maistą, brokoliai yra privalomi jūsų mitybos racione. Tik 70 gramų brokolių per dieną sumažina skrandžio opos riziką. Juose yra natūralus antibiotikas, kuris gelbsti mus nuo skrandžio problemų.

P.S. Mieloji, gal kada nors pagaminsi man brokolių salotų vakarienei, pereinančiai į pusryčius? ŠYPSENĖLĖ.

Paskutinis sakinys mane išvertė iš koto, nes niekada nemaniau, kad kas nors iš MANO KOLEGŲ gali mane kabinti. Tiksliau, aš pati nemaniau, kad su manim dirba vyras, vertas mano dėmesio. O gal..? Laukiu tęsinio...

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (8)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (2)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (27)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.

Naujametiniam stalui: soti ir gardi mišrainė su paslaptimi – nepasigailėsite pabandę (5)

Šventinis maistas turėtų būti ne tik skanus, bet ir originalus bei žadinti apetitą. Todėl jūsų naujametinį meniu tikrai paįvairins šios gardžios ir sočios salotos. Nepasigailėsite pabandę šią originalią mišrainę su paslaptimi.

Išbandę šį receptą, bulvių daugiau nenorėsite valgyti kitaip (12)

Orkaitėje keptos bulvės dažniausiai valgomos kaip garnyras. Tačiau tik ne šį kartą. Su tinkamais ingredientais bulvė gali tapti pačiu gardžiausiu pagrindiniu patiekalu.

Dievinu tokius pyragų receptus: greita, paprasta ir įspūdinga! (14)

Šis paprastai pagaminamas ypatingo skonio pyragas puikiai žinomas kaip "Zebras".

Užtepėlės vieno kąsnio sumuštinukams, kurios visuomet sulaukia didelio pasisekimo

Gardi, ką tik iškepta ir dar garuojanti duona bei naminės užtepėlės, nenuviliantis derinys, tinkamas tiek paprastam šeimos vakarui, tiek pavaišinti netikėtai į svečius užsukusius svečius.

Silkė pataluose kitaip: šį receptą būtinai išsaugokite artėjančioms žiemos šventėms (38)

Be „Silkės pataluose“ neįsivaizduojamos nė vienos žiemos šventės. Todėl mes siūlome šio patiekalo gerbėjus nudžiuginti dar gardesniu receptu - tikrai nenusivilsite! Toks „Silkės pataluose“ variantas patiko absoliučiai visiems, kurie tik bandė šį užkandį! Be to, ją ne tik lengva paruošti. Patiekalas atrodo labai stilingai.

Skaniausias mėsos pyragas su ypatingai puriu užklotu – niekada neatsivalgysite (18)

Mėsos ir bulvių derinio mėgėjai neretai pritrūksta idėjų, kokį dar patiekalą galima pagaminti iš šių pagrindinių dviejų ingredientų. Tai štai, mėsos pyragas su ypatingu užklotu pavergs jus nuo pirmojo kąsnio.

Greitas obuolių pyragas: tikras gardumėlis! (3)

Šio itin greitai paruošiamo gardaus pyrago receptą galite tobulinti iki išprotėjimo. Pavyzdžiui, į tešlą įmaišykite migdolų drožlių arba išmirkytų razinų.

Štai kaip reikia gaminti bet kokią mėsą: slapti ingredientai dieviškam patiekalui (4)

Išsirinkti gerą mėsos gabalą yra tikras menas: reikia anksti ryte ateiti į turgų, rasti pažįstamą mėsininką, įsižiūrėti, neskubant įsiuostyti...

Grikiai su kefyru – taip paprasta atsikratyti 4 kg dar nebuvo! (25)

Grikiai ir kefyras yra naudingi dietiniai produktai, kurie gali padėti lengvai atsikratyti nereikalingo viršsvorio, išvalyti organizmą nuo toksinų, pagerinti virškinimą.