Internetas augina kilogramus

 (2)
Pasaulinis voratinklis apraizgė ne tik mūsų smegenis, veikia intymų gyvenimą ir netgi keičia valgymo įpročius. Baisu!
Kai visa širdimi neatsiduodame valgymo procesui, kenčia mūsų skrandis. Ir išvaizda, žinoma.
Kai visa širdimi neatsiduodame valgymo procesui, kenčia mūsų skrandis. Ir išvaizda, žinoma.
© Shutterstock nuotr.

Neseniai pirmą kartą buvo atlikti tyrimai, mėginantys įvertinti šiuolaikinių technologijų - kompiuterio ir išmaniųjų telefonų - įtaką jaunos moters mitybai bei sveikatai.
Rezultatai, kuriuos gavo Ročesterio techologijos institutas (JAV), privertė mokslininkus susimąstyti, kaip pakito valgymo įpročiai. Moteris dabar renkasi nebe ilgai trunkančią vakarienę, o užkandžiavimą, naršant kompiuteryje ar išmaniajame telefone. Taip pat buvo nustatyta, kad technologijos tapo pagrindiniais moterų pagalbininkais, patarėjais, renkantis dietą ar mėginant sureguliuoti mitybą.

Tyrėjai taip pat išsiaiškino, kad internetas ir kitos media galimybės labai ryškiai veikia ne tik gastronominę moters gyvenimo dalį, bet ir verčia ją rinktis atsiskyrėlės gyvenimo būdą. Žinoma, sėdėdama prie kompiuterio, ji gali bendrauti su žymiai daugiau žmonių nei gurkšnodama bare vyną. Tačiau, save uždarydama tarp keturių sienų, moteris mažiau išeina kur nors gyvai pabendrauti. O tai irgi veikia jos gyvenimo kokybę, savijautą ir, žinoma, požiūrį į mitybą.

Aš ir pati pastebėjau, kad pietūs ar vakarienė vis dažniau tampa surogatu. Nebe procesu, kai maistu mėgaujamasi, kai jam reikia skirti laiko, nusiteikimo, o tik priverstine pauze tarp darbų, kad nemirtum iš bado. Beje, dažnai ir ta pauzė būna apkamšoma laikraščio skaitymu, naršymu po internetą.

Skirti 1-1,5 valandos pietums tampa kone prabanga. Pavalgoma per 15-20 minučių, o kitą maisto virškinimui ir poilsiui skirtą laiką pasiglemžia visagalis internetas. Todėl nenuostabu, kad moteris priauga svorio, turi problemų dėl skrandžio, virškinimo.
Be to, užsiimdama pašaline veikla, moteris nepastebimai suvalgo daugiau. Ir rezultatai paskui būna akivaizdūs - padidėjęs svoris. Valgant sotumo jausmas ateina po 20 minučių. Jei moteris valgytų su drauge (ar kolega), tai bendrautų, valgytų lėčiau, taigi - ir mažiau. Gal vis dėlto verta pietums (bei vakarienei) skirti laiko ir mėgautis jais su kompanija?

Valgymas turėtų būti šventas ritualas, o ne striukas bukas intarpas į dinamišką dieną. O ką jau kalbėti, jei moteris maitinasi nereguliariai, kartais pamiršta ir papietauti, vis teisindamasi „neturėjau laiko"? Organizmas reikalauja pagarbos. Mylėkite save ir būsite sveikos bei dailios.

P.S. Su vyrais inetrnetiniai-gastronominiai tyrimai neatlikti, bet, manau, taisyklės galioja tos pačios...

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (8)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (2)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (27)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.

Naujametiniam stalui: soti ir gardi mišrainė su paslaptimi – nepasigailėsite pabandę (5)

Šventinis maistas turėtų būti ne tik skanus, bet ir originalus bei žadinti apetitą. Todėl jūsų naujametinį meniu tikrai paįvairins šios gardžios ir sočios salotos. Nepasigailėsite pabandę šią originalią mišrainę su paslaptimi.

Išbandę šį receptą, bulvių daugiau nenorėsite valgyti kitaip (12)

Orkaitėje keptos bulvės dažniausiai valgomos kaip garnyras. Tačiau tik ne šį kartą. Su tinkamais ingredientais bulvė gali tapti pačiu gardžiausiu pagrindiniu patiekalu.

Dievinu tokius pyragų receptus: greita, paprasta ir įspūdinga! (14)

Šis paprastai pagaminamas ypatingo skonio pyragas puikiai žinomas kaip "Zebras".

Užtepėlės vieno kąsnio sumuštinukams, kurios visuomet sulaukia didelio pasisekimo

Gardi, ką tik iškepta ir dar garuojanti duona bei naminės užtepėlės, nenuviliantis derinys, tinkamas tiek paprastam šeimos vakarui, tiek pavaišinti netikėtai į svečius užsukusius svečius.

Silkė pataluose kitaip: šį receptą būtinai išsaugokite artėjančioms žiemos šventėms (38)

Be „Silkės pataluose“ neįsivaizduojamos nė vienos žiemos šventės. Todėl mes siūlome šio patiekalo gerbėjus nudžiuginti dar gardesniu receptu - tikrai nenusivilsite! Toks „Silkės pataluose“ variantas patiko absoliučiai visiems, kurie tik bandė šį užkandį! Be to, ją ne tik lengva paruošti. Patiekalas atrodo labai stilingai.

Skaniausias mėsos pyragas su ypatingai puriu užklotu – niekada neatsivalgysite (18)

Mėsos ir bulvių derinio mėgėjai neretai pritrūksta idėjų, kokį dar patiekalą galima pagaminti iš šių pagrindinių dviejų ingredientų. Tai štai, mėsos pyragas su ypatingu užklotu pavergs jus nuo pirmojo kąsnio.

Greitas obuolių pyragas: tikras gardumėlis! (3)

Šio itin greitai paruošiamo gardaus pyrago receptą galite tobulinti iki išprotėjimo. Pavyzdžiui, į tešlą įmaišykite migdolų drožlių arba išmirkytų razinų.

Štai kaip reikia gaminti bet kokią mėsą: slapti ingredientai dieviškam patiekalui (4)

Išsirinkti gerą mėsos gabalą yra tikras menas: reikia anksti ryte ateiti į turgų, rasti pažįstamą mėsininką, įsižiūrėti, neskubant įsiuostyti...

Grikiai su kefyru – taip paprasta atsikratyti 4 kg dar nebuvo! (25)

Grikiai ir kefyras yra naudingi dietiniai produktai, kurie gali padėti lengvai atsikratyti nereikalingo viršsvorio, išvalyti organizmą nuo toksinų, pagerinti virškinimą.