Reklama

Ar žinote, kaip išsirinkti vertingiausią pieną?

 (2)
Pienas mus lydi visą gyvenimą: vaikystėje pieno stiklinę gerdavome, kad augtų sveiki dantukai, formuotųsi stiprūs kaulai; jaunystėje – kad sportuojant nepailstų raumenys; vyresniame amžiuje nebeįsivaizduojame vakaro be šilto pieno stiklinės su medumi.
© Fotolia nuotr.

Pienas jau amžių amžius yra nepakeičiamas produktas dėl savo naudingųjų maistinių ypatybių. Jame yra daugiau kaip 200 įvairių medžiagų: riebalų, baltymų, angliavandenių, mineralinių medžiagų, vitaminų, gausu A, D, folio rūgšties, B grupės vitaminų ir kalcio. Pienas labiausiai vertinamas dėl didelio baltymų kiekio, kuris padeda palaikyti sklandžią organizmo veiklą, užtikrina ląstelių atsinaujinimą bei pagerina nervinių impulsų perdavimo procesus.

„Piene yra visos nepakeičiamosios amino rūgštys, todėl pieno baltymas laikomas baltymo standartu. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijomis, baltymai turėtų sudaryti 12-18 procentų energijos kiekio gaunamo su maistu. Todėl vidutinio, 70 kilogramų, svorio žmogus per dieną su maistu turėtų gauti apie 60 gramų baltymų. Įrodyta, jog iš gyvulinės kilmės baltymų, pavyzdžiui, pieno, organizmas pasisavina daugiausiai – net 90 procentų baltymų. Be to, piene yra nedaug riebalų, jis nekaloringas, todėl puikiai tinka besirūpinantiems savo svoriu“, – sako MB „L. Romeraitės dietoterapijos centro“ vadovė gydytoja dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Nors visas pienas baltas – ne visas pienas vienodai kokybiškas. Pasirodo, skirtingų pavadinimų piene naudingųjų baltymų, vadinamų išrūgų baltymais, kiekis gali skirtis daugiau nei 5 kartus. Viename jų bus išsaugota 90 ar net 100 procentų, kitame – vos 10-20 procentų. Ir nors dviejų skirtingų pavadinimų pieno pakuotėse gali būti parašytas tas pats kiekis baltymų, pavyzdžiui, 3,2g/100 ml pieno, tačiau jų kokybė ir nauda organizmui skirsis.

Tad kaip sau ir savo šeimai išrinkti naudingiausią pieną iš gausios jo pasiūlos prekybos centruose? Specialistai ragina pasidomėti pieno gamybos technologija ir pasterizavimo būdu.

Svarbu žinoti, kad mūsų prekybos centrų lentynose daugiausia aukštoje temperatūroje pasterizuoto pieno. Virinant pieno baltymai suskyla ir netenka naudingųjų savybių. Todėl vertingiausias organizmui nevirintas, o žemesnėje temperatūroje pasterizuotas pienas.

Maisto instituto studijos duomenimis, daugiausiai vertingųjų išrūgų baltymų išsaugo populiariausias Lietuvoje – DVARO pienas. Jis pasterizuojamas žemesnėje nei įprasta temperatūroje, todėl jame išlieka net 96-100 procentų nepažeistų naudingųjų išrūgų baltymų. Be to, pienas pasižymi išskirtiniu, ką tik pamelžto, šviežio atšaldyto pieno skoniu, jis neturi virintam pienui būdingo poskonio ar kvapo.

Nepakitusių išrūgų baltymų priklausomybė nuo kaitinimo temperatūros

(parengta pagal KTU Maisto Instituto studijos duomenis)

Kitas svarbus pieno kokybės rodiklis – jo švarumas. DVARO pienas – vienintelis Lietuvoje, kuris išvalomas pažangiausia pasaulyje technologija – membraniniais keraminiais mikrofiltrais. Šie mikroskopinių skylučių rėčiai idealiai sulaiko bakterijas, tačiau praleidžia mikroelementus, vitaminus ir nepažeidžia baltymų.

Gydytoja dietologė L. Romeraitė-Kuklierienė rekomenduoja gaminant maistą namuose pieno taip pat neužvirti, kad šis išlaikytų naudingąsias medžiagas. „Geriausia rinktis kambario temperatūros ar vos pašildytą pieną. Piene ne virti, o šiltu pienu užpilti jau išvirtas košes ar daržoves“, – pataria L. Romeraitė-Kuklierienė. Dietologė primena, kad geriausia pieną derinti su grūdiniais produktais ar daržovėmis.

Užsakymo nr.: PT_72578214

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Mokslininkas patvirtino – vyro neištikimybė simbolizuoja meilę žmonai (160)

Mokslininkas griauna mitą, kad neištikimybė yra blogis ir poros santykius šaldantis reiškinys.

Patiks net vyrams! Lengvai paruošiami lęšių burgeriai (3)

Šio patiekalo receptas maloniai nustebino ne tik mane, bet ir šeimos vyrus, kurie mėsą tikrai mėgsta. Tikrai pakankamai greitas ir paprastas receptas.

Kaip sunokinti avokadą per 10-15 minučių? (16)

Ruošiate meksikietišką vakarienę ar pakvietėte draugus sušiui, tačiau parduotuvėje radote tik pusžalius avokadus? Ne bėda.

Bulviniai blynai, kurie atbaidys visas ligas (29)

Šie blynai su didele doze česnako. Ši maža prieskoninė daržovė ne tik atbaidys visus virusus, bet ir siunčia sotumo signalus smegenims, taip sumažindama alkio jausmą.

Savaitgalio pietums - sultingi naminiai kibinai (33)

Labai senai gaminau šį patiekalą. Turiu netgi keletą receptų, bet darau pagal vieną. Jis man geriausias, niekada nenuvilia, visada žinau, kad kibinai gerai iškeps ir bus skanūs. Nulis rizikos.

5 skanūs ir maistingi receptai su avokadais (4)

Kokia avokadų nauda? Tai aukščiausios kokybės baltymų, geriausių riebalų ir maistingiausių angliavandenių šaltinis. Be to, šis vaisiaus - veiksminga priemonė kovoje su bloguoju cholesteroliu, skatinanti jį pasišalinti iš kraujo.

Efektingos detoksikacinės sriubos norinčioms sulieknėti (8)

Šios sriubos - tikra atgaiva skrandžiui po šventinio mišrainių maratono. Jas labai lengva paruošti, o be to jos labai skanios. Receptuose nurodyto kiekio užteks 2-3 dienoms, todėl jei atsispirsite tortams, kumpiams ir kitiems riebiems patiekalams, valgydamos šią sriubą tikrai numesite ne vieną kilogramą.

Subtilybės, kurias turi žinoti kiekvienas perkantis putojantį vyną (2)

Prancūziškas šampanas dažniausiai pirmauja putojančiųjų pasaulyje, tačiau nederėtų pamiršti ir Ispanijoje gaminamo cava, o Italijoje – vis labiau populiarėjančio prosecco.

Kaip gražiai patiekti silkę + 2 receptai (3)

Ieškote idėjų kaip originaliai ant šventinio stalo patiekti patiekalus su silke? Dalinamės skaniai ir gražiai atrodančiomis idėjomis.

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (11)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (3)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (29)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose (1)

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.