5 dietos apgaudinėjimo pavojai

 (2)
Savaitę skaičiuojate kiekvieną kaloriją, o sekmadienį imate ir persivalgote? Šis scenarijus kelia rimtą grėsmę sveikatai.
Apgaulės dienos yra puikus būdas prisijungti prie 25% visų gyventojų, kuriems būdingi virškinimo sutrikimai.
© Shutterstock nuotr.

Va, ir vėl sekmadienį persivalgiau. Dar naktį užsukau į šaldytuvą, kad prisibaigčiau prieš naują kančios laikotarpį. Tokie „nutrūkimai", prisipažinsiu, man yra dažni. Visad maniau, kad čia nieko bloga - juk viena kitas lašinukas, dešrytė ar cepelinas po salotų periodo - tik atgaiva kūnui, bet perskaičiusi straipsniuką Hivehealthmedia.com sunerimau. Apgaudinėdama dietą apgaudinėju tik pati save. Dar ir gerokai sau kenkdama.

5 priežastys, kodėl dietos apgaudinėjimo dienos yra pavojingos svorio metimui ir sveikatai:

1. Savęs nekontroliavimas apgaulės dienomis yra labiau rizikingas, nei naudingas jūsų fizinei bei dvasinei sveikatai. Kodėl rizikuoti galite tik su savo mityba? Galbūt reikėtų saiką išbraukti ir iš kitų gyvenimo sričių:
Alkoholio ar narkotikų apgaulės dienos - kartą per savaitę visą dieną atiduokite narkotikams ar alkoholiui. Juk jūs kontroliuosite savo potraukį likusias 6 dienas per savaitę!
Treniravimosi apgaulės dienos - ilsėkitės 6 dienas per savaitę, tuomet visą dieną sportuokite. Taip 6 dienas per savaitę patirsite mažiau streso ir dings pavojus susižeisti!
Miegojimo apgaulės dienos - nemiegokite 6 dienas, tuomet miegokite visas 24 valandas. Įsivaizduokite, kiek daug visko jūs padarysite!
Šie pavyzdžiai yra kur kas labiau radikalūs ir rizikingi, nei skrandžio prikimšimas kartą per savaitę, tiesa?

2. Gėdos ir kaltės jausmų centras perkeliamas į jūsų dietą
Po kiekvieno prisikimšimo mes pradedame save kaltinti silpnavališkumu. Apnikęs gėdos jausmas skatina nepilnavertiškumą, todėl dar drastiškiau imame save bausti. Dieta vis griežtėja, kol galiausiai neištveriame ir nusprendusios „kodėl aš turiu save kankinti?" imame ir ištuštiname visą saldumynų spintelės turinį. Tuomet žvelgdamos į visu šokolado popierėlius ir tuščias sausainių dėžutes pradedame jaustis dar labiau apgailėtinomis. Ratas prasideda iš naujo.

3. Padidina valios jėgos ir disciplinos poreikį
Protingai dietos besilaikantys žmonės gali nuspręsti savo apgaulės dienomis valgyti saikingą kiekį netinkamo maisto, tačiau po to, ko gero, porcijos didės. Bet kokiu atveju, ar jūs AMŽINAI laikysitės šešių dienų nepertraukiamos dietos? Juk atsiras akimirkų, kai nusižengti norėsis vis dažniau. Tiesa ta, kad per ilgą laiką tik nedaugelis žmonių neteks svorio, laikydamiesi dietos su apgaulėmis dienomis. Ir tai bus tie žmonės, kuriems, tikėtina, puikiai seksis ir su bet kokia kita dieta, nes jie yra apdovanoti stipria valios jėga ir disciplina.

4. Apgaulės dienos netinka daugumos žmonių gyvenimo būdui ir ilgainiui gali pakenkti sveikatai
Apgaulės dienos yra reklamuojamos kaip puiki svorio metimo priemonė dietos besilaikantiems žmonėms. Tačiau kas nutiks, jei jūs turite virškinimo sutrikimą, ar esate diabetikas, ar jums būdingas medžiagų apykaitos sutrikimas, ar jūsų aukštas cholesterolio lygis, ar aukštas kraujo spaudimas? Šie ir daugelis kitų sveikatos sutrikimų labai padidina rizikas, susijusias su apgaulės dienomis, ypatingai senstant.
Apgaulės dienos yra puikus būdas prisijungti prie 25% visų gyventojų, kuriems būdingi virškinimo sutrikimai. Rizika ypač padidėja esant vyresnio amžiaus (vyresnių nei 40 metų žmonių procentinė išraiška yra kur kas didesnė). Tad jei laikotės dietos dėl sveiko gyvenimo būdo, o apgaulės dienos gali sutriuškinti jūsų virškinimo ir endokrininę sistemas, ar verta taip rizikuoti ir sulaukti lėtinio skrandžio veiklos sutrikimo, skrandžio refliukso ar kažko žymiai blogesnio?

5. Dietos apgaulės dienos padidina jūsų valgymo sutrikimų riziką
Besaikis valgymas yra problema, nes jis užgožia bet kokius natūralius kūno siunčiamus sotumo signalus. Dietos su savaitinėmis apgaulės dienomis, kuomet valgoma be saiko, gali paskatinti padidėjusi kasdieninį valgymą, kuris paskatins žymų svorio padidėjimą. Tai dažnai sukelia norą kardinaliai sumažinti jūsų valgomą maistą, siekiant atsikratyti to svorio. To pasekmės - pavojinga „yo-yo" dieta su krintančiu ir kylančiu svoriu bei atsiradę sveikatos sutrikimai. Rizika sveikatai, susijusi su „yo-yo" dietos laikymusi, gali padaryti trokštamą svorio netekimą kur kas sunkiau pasiekiamą.
Susikurkite dietos planą, kuris padės jums nuosekliai mesti svorį ir palaikyti gerą fizinę būklę, bei jums valgyti tai, ką jūs mėgstate. Ir tai tikrai bus kur kas geresnis planas. Dietos be kraštutinumų, kaltės, gėdos ar nereikalingų suvaržymų laikymasis yra kur kas mažiau pavojingas, nei dieta su apgaulės dienomis.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Kaip sunokinti avokadą per 10-15 minučių? (3)

Ruošiate meksikietišką vakarienę ar pakvietėte draugus sušiui, tačiau parduotuvėje radote tik pusžalius avokadus? Ne bėda.

Bulviniai blynai, kurie atbaidys visas ligas (29)

Šie blynai su didele doze česnako. Ši maža prieskoninė daržovė ne tik atbaidys visus virusus, bet ir siunčia sotumo signalus smegenims, taip sumažindama alkio jausmą.

Savaitgalio pietums - sultingi naminiai kibinai (31)

Labai senai gaminau šį patiekalą. Turiu netgi keletą receptų, bet darau pagal vieną. Jis man geriausias, niekada nenuvilia, visada žinau, kad kibinai gerai iškeps ir bus skanūs. Nulis rizikos.

5 skanūs ir maistingi receptai su avokadais (4)

Kokia avokadų nauda? Tai aukščiausios kokybės baltymų, geriausių riebalų ir maistingiausių angliavandenių šaltinis. Be to, šis vaisiaus - veiksminga priemonė kovoje su bloguoju cholesteroliu, skatinanti jį pasišalinti iš kraujo.

Efektingos detoksikacinės sriubos norinčioms sulieknėti (8)

Šios sriubos - tikra atgaiva skrandžiui po šventinio mišrainių maratono. Jas labai lengva paruošti, o be to jos labai skanios. Receptuose nurodyto kiekio užteks 2-3 dienoms, todėl jei atsispirsite tortams, kumpiams ir kitiems riebiems patiekalams, valgydamos šią sriubą tikrai numesite ne vieną kilogramą.

Subtilybės, kurias turi žinoti kiekvienas perkantis putojantį vyną (2)

Prancūziškas šampanas dažniausiai pirmauja putojančiųjų pasaulyje, tačiau nederėtų pamiršti ir Ispanijoje gaminamo cava, o Italijoje – vis labiau populiarėjančio prosecco.

Kaip gražiai patiekti silkę + 2 receptai (3)

Ieškote idėjų kaip originaliai ant šventinio stalo patiekti patiekalus su silke? Dalinamės skaniai ir gražiai atrodančiomis idėjomis.

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (9)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (3)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (28)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose (1)

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.

Naujametiniam stalui: soti ir gardi mišrainė su paslaptimi – nepasigailėsite pabandę (5)

Šventinis maistas turėtų būti ne tik skanus, bet ir originalus bei žadinti apetitą. Todėl jūsų naujametinį meniu tikrai paįvairins šios gardžios ir sočios salotos. Nepasigailėsite pabandę šią originalią mišrainę su paslaptimi.

Išbandę šį receptą, bulvių daugiau nenorėsite valgyti kitaip (12)

Orkaitėje keptos bulvės dažniausiai valgomos kaip garnyras. Tačiau tik ne šį kartą. Su tinkamais ingredientais bulvė gali tapti pačiu gardžiausiu pagrindiniu patiekalu.