4 neraminantys faktai apie maistą

 (4)
Sena patarlė byloja – esame tai, kąvalgome. Be KĄ iš tikrųjų mes valgome?
4 neraminantys faktai apie maistą
© Shutterstock nuotr.

Galiu prisipažinti, kad pavargstu nuo etikečių analizavimo parduotuvėse. Juolab, kad yra toks dalykas, vadinamas gyvenimu, kuris pastangas visuomet maitintis sveikai gerai apsunkina. Pamenu, dar prieš 8 metus, kai dirbau padavėja Londone, mūsų virtuvės šefas parsivežė pomidorų, kuriuos uostė ir ašarotomis akimis tiesė į mane: „Pažiūrėk, jie kvepia!". Pagalvojau, kas čia tokio - juk pomidorai Lietuvoje irgi kvepia. Dabar jau nebeatmenu, kada užuodžiau daržoves, pirktas prekybos centruose. Juokais jas vadinu agurko, morkos, pomidoro formos vandeniu, bet gąsdina ne tik tai...

- Maistingi produktai kainuoja iki 10 kartų brangiau už greitą maistą.
Vašingtono universiteto mokslininkai paskaičiavo, kad 2000 kalorijų prasto maisto, vadinamojo junk food, kainuoja apie 7 litus, tuo tarpu ekologiški produktai gali atsieiti iki dešimties kartų brangiau. Na, gal tai amerikietiški skaičiai, bet Lietuvoje situacija ne ką geresnė. Pavyzdžiui, Tymo turguje, Vilniuje, salotų pundelis kainuoja 11 litų (!!!!). O dar paskaičiuokite tai, jog nuo vieno išleisto lito tik maždaug penktadalis yra sumokama už patį produktą, likusi suma pridedama už rinkodarą, pakuotę, gamybą.

- Vaisiai ir daržovės praranda savo vertingumą.
To, ką mes valgome, nė iš tolo negalima lyginti su tuo, ką valgė mūsų seneliai. Mokslininkai ištyrė 43 pagrindinius vaisius ir daržoves ir nustatė tokius maistinės vertės sumažėjimus: baltymai - kritimas 6 procentais, kalcis - kritimas 16 procentų, geležis - kritimas 15 procentų, riboflavinas - kritimas 38 procentais, vitaminas C - kritimas 20 procentų. Sprendimas? Valgyti dar daugiau vaisių ir daržovių.

- Kalorijų ir maistingumo lentelės nėra tikslios.
Pasakysite: „Ką? O kodėl tuomet aš valandų valandas praleidžiu nagrinėdama produktų lenteles?". Tuftso universiteto (Masačiusetsas) mokslininkai ištyrė daugiau negu 300 etikečių ir nustatė, jog penktadalio jų duomenys buvo netikslūs mažiausiai 100 kcal/100 gramų.

- Vištiena yra 266 procentais riebesnė negu prieš 40 metų.
Tai viena pagrindinių mėsos rūšių - juk ji lengvai ir greitai paruošiama. Ypač tinka toms, kurios laikosi dietos. Be to, kaip prideda Londono Metropolitano universiteto tyrėjai, vištiena šiomis dienomis turi 33 procentais mažiau baltymų negu praėjusiame amžiuje auginti paukščiai. Kas dėl to kaltas? Modernus ūkininkavimas ir netinkami pašarai.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (8)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (2)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (27)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.

Naujametiniam stalui: soti ir gardi mišrainė su paslaptimi – nepasigailėsite pabandę (5)

Šventinis maistas turėtų būti ne tik skanus, bet ir originalus bei žadinti apetitą. Todėl jūsų naujametinį meniu tikrai paįvairins šios gardžios ir sočios salotos. Nepasigailėsite pabandę šią originalią mišrainę su paslaptimi.

Išbandę šį receptą, bulvių daugiau nenorėsite valgyti kitaip (12)

Orkaitėje keptos bulvės dažniausiai valgomos kaip garnyras. Tačiau tik ne šį kartą. Su tinkamais ingredientais bulvė gali tapti pačiu gardžiausiu pagrindiniu patiekalu.

Dievinu tokius pyragų receptus: greita, paprasta ir įspūdinga! (14)

Šis paprastai pagaminamas ypatingo skonio pyragas puikiai žinomas kaip "Zebras".

Užtepėlės vieno kąsnio sumuštinukams, kurios visuomet sulaukia didelio pasisekimo

Gardi, ką tik iškepta ir dar garuojanti duona bei naminės užtepėlės, nenuviliantis derinys, tinkamas tiek paprastam šeimos vakarui, tiek pavaišinti netikėtai į svečius užsukusius svečius.

Silkė pataluose kitaip: šį receptą būtinai išsaugokite artėjančioms žiemos šventėms (38)

Be „Silkės pataluose“ neįsivaizduojamos nė vienos žiemos šventės. Todėl mes siūlome šio patiekalo gerbėjus nudžiuginti dar gardesniu receptu - tikrai nenusivilsite! Toks „Silkės pataluose“ variantas patiko absoliučiai visiems, kurie tik bandė šį užkandį! Be to, ją ne tik lengva paruošti. Patiekalas atrodo labai stilingai.

Skaniausias mėsos pyragas su ypatingai puriu užklotu – niekada neatsivalgysite (18)

Mėsos ir bulvių derinio mėgėjai neretai pritrūksta idėjų, kokį dar patiekalą galima pagaminti iš šių pagrindinių dviejų ingredientų. Tai štai, mėsos pyragas su ypatingu užklotu pavergs jus nuo pirmojo kąsnio.

Greitas obuolių pyragas: tikras gardumėlis! (3)

Šio itin greitai paruošiamo gardaus pyrago receptą galite tobulinti iki išprotėjimo. Pavyzdžiui, į tešlą įmaišykite migdolų drožlių arba išmirkytų razinų.

Štai kaip reikia gaminti bet kokią mėsą: slapti ingredientai dieviškam patiekalui (4)

Išsirinkti gerą mėsos gabalą yra tikras menas: reikia anksti ryte ateiti į turgų, rasti pažįstamą mėsininką, įsižiūrėti, neskubant įsiuostyti...

Grikiai su kefyru – taip paprasta atsikratyti 4 kg dar nebuvo! (25)

Grikiai ir kefyras yra naudingi dietiniai produktai, kurie gali padėti lengvai atsikratyti nereikalingo viršsvorio, išvalyti organizmą nuo toksinų, pagerinti virškinimą.