10 „meilės rankenėlių“ priešų

 (9)
Sudariau Vikai sveikatingumo programą – nebegaliu žiūrėti, kaip ji alina save dietomis ir nesibaigiančiomis treniruotėmis.
Galite netikėti, bet daugiau riebalų sudeginame ne sporto metu, o po treniruotės.
Galite netikėti, bet daugiau riebalų sudeginame ne sporto metu, o po treniruotės.
© Shutterstock nuotr.

Vieną savaitę ji valgo vien kopūstus (ir tikina, kad taip nori suprasti, ką reiškia būti vegetare ir labiau priartėti prie manęs). Kitą savaitę ji bando Victorios Beckham „sausainių" dietą ir aiškina, jog iš Vaivos mokosi virtuvės paslapčių. Trečią savaitę minta tik sušiu, nes „nori surimtėti" kaip Liucija. Bet kai galiausiai ji iš Ugnės perėmė visų tų užpilamų sriubų valgymo įprotį, neištvėriau - pasikonsultavusi su Bernardu (draugės „nelaimė" buvo puikus pasiteisinimas praleisti laiką su juo), surinkau 10 patarimų, kurie beveik be pastangų padės atsikratyti ne ten besikaupiančių centimetrų:

Maitinkitės reguliariai!

Nemanykite, kad praleisdamos vieną iš trijų pagrindinių dienos valgymų, numesite svorio. Moksliniai tyrimai parodė, kad žmogui esant sočiam, smegenys vienodai ignoruoja arba reaguoja į bet kokį maistą. Tuo tarpu praleidus, pavyzdžiui, pusryčius, skrandžio hormonas grelinas siunčia signalus smegenims, kurios, kompensuodamos alkį, verčia jus mąstyti apie itin kaloringą maistą - pyragėlius ar kepsnius, visiškai ignoruodamos tokius patiekalus kaip salotos ar košė. Jaučiant alkį kyla pavojus būti sugundytai dvigubai ar trigubai kaloringesniu maistu. Ir valia čia niekuo dėta.

Rinkitės mažesnę lėkštę

Jei maistą dėsitės į lėkštę, kurios diametras ne 30cm, o 25cm, jūsų suvalgomo maisto kiekis sumažės 22 procentais. Vienas paprasčiausių bandymų buvo atliktas kino teatre. Eksperimento dalyviams buvo išdalinti dideli ir maži kukurūzų kibirėliai ir paprašyta valgyti tiek, kiek norėsis. Nė vienas neįveikė visos porcijos, tačiau turėję didelius kibirėlius suvalgė 45 procentais daugiau. Jie nebuvo alkanesni, tiesiog negalėjo sustoti.

Galvokite apie lėkštės turinį

Stebėti savo racioną nesunku, o sumažinti kalorijų kiekį net dvigubai - taip pat paprasta. Tam tereikia atidžiau rinktis kasdien vartojamus produktus. Pavyzdžiui, juodos kavos puodelis turi 10kcal, o kapučino - 100kcal. Skrebutyje - 125kcal, o bandelėje - 270kcal. Salotose su paukštiena, kur naudojamas actas ir aliejus - 250kcal, tačiau užtenka ant jų užbarstyti sūrio ir pridėti majonezo, ir kalorijų kiekis išaugs dvigubai. Pica Margarita turi apie 800kcal, tuo tarpu Peperoni - apie 1400kcal.

Veskite maisto dienoraštį

Galvodamos apie tai, ką šiandien valgėme, mes užmirštame apie 60proc. suvartoto maisto. Daugelį dalykų suvalgome inertiškai, pamirštame nuo kolegos stalo prigriebtą šokolado plytelę arba kaloringą padažą. Be to, daugelį klaidina mąstymas, jog naudingas maistas - ne kaloringas. Nesvarbu, kokios aukštos kokybės produktus vartojate, turite stebėti jų kiekį. Net tos, kurios veda maisto dienoraščius, juose nepamini apie 40proc. per dieną suvalgyto maisto. Tad stebėkite, kas patenka į jūsų burną.

Baltymai atitolina alkį

Pagrindinis dietų principas - neversti savęs badauti. Yra keletas būdų apgauti skrandžio hormono grelino smegenyse sukeliamą alkio jausmą. Pirmasis jų - naudoti kuo daugiau baltymų turinčius produktus: kiaušinius, žuvį, pupeles, mėsą. Baltymingas maistas suteikia ilgesnį sotumo pojūtį. Jeigu pusryčiuose bus daug baltymų, jūs vėliau išalksite, o ir pietums suvalgysite mažiau. Kodėl? Virškinant maistą, baltymai išskiria hormoną peptidą YY, kuris slopina alkio jausmą.

Nepamirškite trintos sriubos

Trintos sriubos - vienas dietų pagrindų. Jei tuos pačius produktus valgytumėte atskirai bei pabandytumėte sutrinti plaktuvu, tyrė jums suteiktų ilgesnį sotumą. Vartojant kietą maistą bei užgeriant jį vandeniu, skrandis greitai išsipučia, tačiau vanduo neužsilaiko. Skrandis susitraukia ir jame lieka tik kieto maisto gabalėliai, kurie kaip mat suvirškinami. Tuo tarpu trinta sriuba padidina bendrą maisto apimtį ir ilgiau išlaiko skrandį nesusitraukusį.

Maisto įvairovė - priešė

Mūsų organizmas sutvertas taip, kad ieškotų kuo didesnės įvairovės. Kuo bus didesnis skirtingų produktų pasirinkimas, tuo daugiau mes suvalgysime. Paprasčiausias pavyzdys - spalvotų saldainių bus suvalgyta trečdaliu daugiau negu to paties skonio vienspalvių saldumynų. Tai instinktas, paveldėtas dar iš mūsų pirmykščių protėvių. Noras ragauti sunkiai suvaldomas, todėl esant maisto įvairovei suvalgoma 30proc. daugiau nei įprastai.

Neatsisakykite pieno produktų

Nuomonė, kad pieno produktuose yra daug riebalų, neteisinga. Būtent pieno produktai padeda juos šalinti iš organizmo ir pasisavinti mažiau kalorijų. Piene esantis kalcis daro stebuklus. Patekęs į plonąją žarną, jis susijungia su riebalų molekulėmis, taip sukurdamas substanciją, kurios mūsų organizmas negali pasisavinti. Tokiu būdu riebalai pašalinami iš organizmo kartu su šlakais ir nesikaupia ant žarnų sienelių ar vidaus organų.

Lieknėjame net miegodamos

Netikite, kad daugiau riebalų sudeginame ne sporto metu, o po treniruotės? Britanijos mokslininkai, stebėję žmones treniruočių ir ramybės metu, pateikė stulbinančias išvadas. Treniruotės metu pirmiausia sudega angliavandeniai, kurių pirminiam kiekiui atstatyti prireikia mažiausiai 22 valandų. Tad tam, kad galėtumėte judėti, kalbėti ir net miegoti, organizmui dar parą tenka deginti riebalus.

Būkite aktyvesnės

Jei neturite laiko treniruotėms, keiskite kasdienius įpročius. Jei į darbą ar susitikimą eisite pėsčiomis arba automobilį paliksite šiek tiek tolėliau, nesinaudosite liftu, kalbėdamos telefonu ne sėdėsite, o vaikščiosite po kabinetą ir per pietų pertrauką daugiau laiko skirsite pasivaikščiojimams negu pokalbiams su kolegomis, per metus, priklausomai nuo jūsų svorio, galite netekti iki 12 kilogramų.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Skanios

Tokio skonio niekur nerasite: 4 burnoje tirpstantys salotų receptai, kurie papuoš jūsų stalą (3)

Jau sugalvojai, kokiais patiekalais papuoši žiemos švenčių stalą? Jei ne, siūlome išbandyti naujų ir skanių salotų receptų.

Dieviško skonio dietiniai sausainiai, kurie nudžiugins visus lieknėjančius (8)

Ką valgyti, kad nesustorėtum? Šį klausimą sau užduoda kiekviena moteris, ypač kalbant apie kepinius.

Mišrainė, be kurios neįsivaizduojamos šios šventės – privalote tai paragauti! (2)

Šios ryžių ir kepenėlių salotos yra turbūt vienas tų patiekalų, kurie tiesiog privalo būti ant jūsų šventinio stalo pasitinkant Ugningojo Gaidžio metus!

Šios salotos – milijoną kartų skaniau už „Silkę pataluose“ (26)

Jei manėte, kad „Silkė pataluose“ yra mišrainių karalienė, turime nuvilti. Populiarias salotas nukarūnavo šis receptas.

Lietuvių skonis kinta: jau nori ryklienos ir fontane plaukiojančių omarų

Keturių restoranų virtuvės šefas Montvydas Kazlauskas prieš prieš naujo restorano atidarymo šventę sutiko papasakoti apie besikeičiantį lietuvių skonį.

Patarimai, kaip išvengti duonos pelėsio namuose

Dėl rudeninio oro ir jame tvyrančių bakterijų, dažnas namuose susiduria su nemalonia problema – supelijusia duona. Rudens drėgmė ir šildomos patalpos sukuria palankesnes sąlygas pelėsiui veistis ir plisti. Duonos ekspertas Tadas Aleknavičius pataria, kaip tinkamai laikyti duonos gaminius, kad šie nepelytų ir ilgiau išliktų švieži.

Naujametiniam stalui: soti ir gardi mišrainė su paslaptimi – nepasigailėsite pabandę (5)

Šventinis maistas turėtų būti ne tik skanus, bet ir originalus bei žadinti apetitą. Todėl jūsų naujametinį meniu tikrai paįvairins šios gardžios ir sočios salotos. Nepasigailėsite pabandę šią originalią mišrainę su paslaptimi.

Išbandę šį receptą, bulvių daugiau nenorėsite valgyti kitaip (12)

Orkaitėje keptos bulvės dažniausiai valgomos kaip garnyras. Tačiau tik ne šį kartą. Su tinkamais ingredientais bulvė gali tapti pačiu gardžiausiu pagrindiniu patiekalu.

Dievinu tokius pyragų receptus: greita, paprasta ir įspūdinga! (14)

Šis paprastai pagaminamas ypatingo skonio pyragas puikiai žinomas kaip "Zebras".

Užtepėlės vieno kąsnio sumuštinukams, kurios visuomet sulaukia didelio pasisekimo

Gardi, ką tik iškepta ir dar garuojanti duona bei naminės užtepėlės, nenuviliantis derinys, tinkamas tiek paprastam šeimos vakarui, tiek pavaišinti netikėtai į svečius užsukusius svečius.

Silkė pataluose kitaip: šį receptą būtinai išsaugokite artėjančioms žiemos šventėms (38)

Be „Silkės pataluose“ neįsivaizduojamos nė vienos žiemos šventės. Todėl mes siūlome šio patiekalo gerbėjus nudžiuginti dar gardesniu receptu - tikrai nenusivilsite! Toks „Silkės pataluose“ variantas patiko absoliučiai visiems, kurie tik bandė šį užkandį! Be to, ją ne tik lengva paruošti. Patiekalas atrodo labai stilingai.

Skaniausias mėsos pyragas su ypatingai puriu užklotu – niekada neatsivalgysite (18)

Mėsos ir bulvių derinio mėgėjai neretai pritrūksta idėjų, kokį dar patiekalą galima pagaminti iš šių pagrindinių dviejų ingredientų. Tai štai, mėsos pyragas su ypatingu užklotu pavergs jus nuo pirmojo kąsnio.

Greitas obuolių pyragas: tikras gardumėlis! (3)

Šio itin greitai paruošiamo gardaus pyrago receptą galite tobulinti iki išprotėjimo. Pavyzdžiui, į tešlą įmaišykite migdolų drožlių arba išmirkytų razinų.

Štai kaip reikia gaminti bet kokią mėsą: slapti ingredientai dieviškam patiekalui (4)

Išsirinkti gerą mėsos gabalą yra tikras menas: reikia anksti ryte ateiti į turgų, rasti pažįstamą mėsininką, įsižiūrėti, neskubant įsiuostyti...

Grikiai su kefyru – taip paprasta atsikratyti 4 kg dar nebuvo! (25)

Grikiai ir kefyras yra naudingi dietiniai produktai, kurie gali padėti lengvai atsikratyti nereikalingo viršsvorio, išvalyti organizmą nuo toksinų, pagerinti virškinimą.