Specialistai atskleidė, kiek VANDENS mums iš tiesų reikia išgerti per dieną?

 (4)
Kovo 22 dieną minima Pasaulinė vandens diena, kuria siekiama priminti visuomenei apie vandens svarbą žmogaus organizmui. Mus pasiekia daugybė informacijos, kokio ir kiek vandens reikia išgerti. Dažnai siūlomi kiekiai skiriasi, tai kuo gi tikėti?
Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Shutterstock nuotr.

Žmogaus organizmą 60-70 proc. sudaro vanduo, todėl suprantama, kad vanduo dar labiau nei maistinės medžiagos jam reikalingas. Juk be maisto išgyventume daugiau nei mėnesį, o be vandens tik keletą parų.

Vieni šaltiniai teigia, kad visi be išimčių turi išgerti bent jau 2 litrus vandens, kiti, jau rekomenduoja visai ką kita, kartais, net priešingai, pavyzdžiui, kad vandens išvis nerekomenduojama gerti. Visi turime vienokią ar kitokią poziciją, bet negali būti vien juoda ar balta. O kur kitos spalvos ir jų atspalviai?

Vanduo su citrina
Vanduo su citrina
© Shutterstock nuotr.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja išgerti vandens vidutiniškai apie 30 ml/ 1 kg kūno masės t. y. jei 5 metų vaikas sveria 20 kg, tai jis išgerti turėtų tris stiklines vandens per dieną. Tik suprantama, kad vanduo, tai nėra gaivieji gėrimai, nektaras, sultys, kompotai ir pan.

Beja, mineralinio vandens sudėtis skiriasi nuo paprasto vandens, dėl mineralinių medžiagų gausos, bet reikia nepamiršti, kad jame taip pat gausu mineralo natrio, kurį padauginus iš 2,5 gauname druskos kiekį vandenyje, kurios ribojimą rekomenduoja sveikatos specialistai. Reiktų atkreipti dėmesį, kad vartojant tokius skysčius, tik skatinamas didesnis gryno vandens poreikis. Geriausias vandens pasirinkimas – geriamas vanduo bėgantis iš čiaupo. Galima pripilti į ąsotį ir palaikyti kambario temperatūroje, kad nebūtų per šaltas. Tačiau šaltuoju metų laiku puiki alternatyva šiltas vanduo ar žolelių arbatos apie 50 laipsnių temperatūros.

Kaip rašė Vidūnas “Sveikata. Jaunumas. Grožė” (1928 m.), norint statyti namą, pirmiausia, reikia pradėti nuo vandens. Juk šis didis rašytojas ir sveikos gyvensenos puoselėtojas ne tik atrado savo organizmui tinkamus būdus išsaugoti sveikatą, padėjo daugeliui to laikmečio žmonių, tačiau išgrynintos tiesos padeda ir mums šiandien.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Fotolia nuotr.

Itin akcentuojama nesirinkti nešvaraus vandens iš upių, ežerų ar kitų šaltinių, kuriuose vanduo užterštas. Tokiu būdu būtina vandenį virinti, tačiau jei geriamas vanduo, pavyzdžiui, bėgantis iš čiaupo, yra švarus, kaip ir yra didžiojoje Lietuvos dalyje, geriausia rinktis nevirintą. Lietuvos gręžinių vanduo yra dažniausiai geros kokybės. Jame randama, nors ir nedideliais kiekiais, dešimtys žmogui reikalingų mikroelementų: chloridų, kalcio, magnio, molibdeno, cinko, vario, chromo, fluoridų, nikelio.

Dažnai klausia: ar vandenį geriau pirkti iš parduotuvės ar gerti iš stacionarių vandens rezervuarų, stovinčių, pavyzdžiui, įstaigose, darbovietėse? Atsakymas paprastas, jei norite mokėti daugiau nei už vandenį bėgantį iš čiaupo, o dažnu atveju ir geresnės kokybės, tai galite mokėti.

Ar žinote, kad vandenį galima ne tik išgerti, bet ir suvalgyti? Jei valgoma daug daržovių, vaisių, žalumynų tuomet natūralu, kad organizmas norės mažesnio vandens kiekio. Ir gerai! Pavyzdžiui, vasarą suvalgius keletą agurkų, kuriuos sudaro 95 proc. vandens atitiks išgertą vandens stiklinę, o kur dar uogos, arbūzai, be kurių neįsivaizduojame nė vienos vasaros dienos.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Taip pat Vidūnas savo traktate rašė: jei žmogus sveikai maitinasi, tai vandens reikia gerti tik gausiai prakaituojant t. y. saulės kaitroje. Čia galima būtų papildyti: sportuojant, aktyviai judant, kai organizmo skysčiai šalinasi greičiau ir poreikis išgeriamo vandens kiekio bus didesnis. Žinoma ir tai, jei valgoma daug rafinuotos druskos, cukraus, išgeriamas ne vienas kavos puodelis per dieną ir ne vienas lašas alkoholio, tuomet natūralu, kad mūsų organizmui reikės gal net daugiau nei rekomenduoja PSO, t. y. moteriai sveriant 60 kg rekomenduojama išgerti apie du litrus vandens, o nesilaikant sveikatai palankios mitybos principų išgeriamo vandens kiekis turėtų dar didėti. Tačiau žinoma ir tai, kad vandenį reikia gerti gurkšnojant, o ne visą stiklinę ar net du litrus pasistačius dirbant prie kompiuterio išgerti valandos bėgyje.

Kiekvienas turime stebėti save ir jausti, ar mums dabar reikia išgerti vandens ar suvalgyti obuolį. Taip pat būtina stebėti organizmo siunčiamus signalus, kurie rodo, kad organizmui trūksta skysčių: sausa oda, sausos ir trūkinėjančios lūpos, šlapimo spalva tamsiai geltonos spalvos ar net virškinimo sutrikimai. Jei nuolatos gersite vandens per daug nei reikia Jūsų organizmui, tuomet išplausite, kaip rašė Vidūnas, visas vertingas medžiagas – vitaminus ir mineralus. Todėl klausykite savęs!

Vandens reikia išgerti tiek, kiek reikia Jums ir negalvoti, kad kiekvienam iš mūsų privalomai reikia ryte išgerti stiklinę šilto vandens su citrina. Tik Jūs žinote geriausiai, ar to reikia ir kiek to reikia Jūsų organizmui. Juk Jūs žinote, ko Jums reikia.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© STATYK nuotr.
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Gražios

Kaip sukurti plonesnių blauzdų efektą bateliais

Čiurnos atrodys grakštesnės, o blauzdos plonesnės, jei pasinaudosite šiais patarimais.

Pėdutės kaip kūdikio: pamiršk sausus ir suskilinėjusius kulnus (2)

Kaip Sacharos dykuma sueižėję ir sukietėję kulnai dar nepapuošė nė vienos moters. Tokios išsausėjusios pėdos gali būti dėl vitaminų trūkumo, netinkamos avalynės ar tiesiog prastos higienos. Tačiau ši problema turi būti sprendžiama. Ir ne tik vasarą, kai nešiojame atvirą avalynę.

Kai jums 40: madingi daiktai, kurie TINKA, o kurie NE (4)

Jeigu jums 40 ar daugiau, tikrai nereikėtų atsisakyti tendencijų, tiesiog ieškokite subtilesnių mados naujienų variantų.

Kosmetologė pasakė, ką mano apie saulėje nudegusios odos gydymą kefyru (1)

Į Lietuvą sugrįžusi vasara kviečia mėgautis šiltu oru. Daugelis patrauks prie vandens telkinių ar jūros pasimėgauti karštais saulės spinduliais. Atrodytų nekaltas pagulėjimas pliaže gali baigtis labai liūdnai. Odos nudegimai, pūslės, skausmai ir visam gyvenimui liksiančios pigmentinės dėmės – tokia gali būti saulės vonių kaina.

„Draugų“ žvaigždė C. Cox papasakojo apie savo liūdną patirtį bandant išsaugoti jaunystę (4)

Moterims susitaikyti su savo amžiumi nėra lengva. O ypatingai pramogų verslo moterims, kurioms jų išvaizda garantuoja darbo vietą, sutartis ir pelningus pasiūlymus.

Plaukų augimą skatinanti kaukė: jau po kelių savaičių išvysite tankų „ežiuką“ (6)

Sveiki, stiprūs ir ilgi plaukai yra kiekvienos moters dovana. Metams bėgant plaukai ima skilinėti, lūžinėti, praranda blizgesį ir nustoja augti.

Darau tai kiekvieną kartą prieš valydama dantis ir jau pamiršau, kaip atrodo mano stomatologas (21)

Visi mes svajojame apie akinamai baltą šypseną. Tačiau ką darome, kad svajonė taptų realybe? Geriame kavą, arbatą, galbūt netgi užtraukiame dūmą? Profesionalus dantų balinimas stomatologo kabinete kainuoja nemažus pinigus. Tik nežinia, kas yra didesnė – tokių procedūrų nauda ar dantims padaryta žala.

Kam vasarą tepti dezodorantu šlaunis? Nė nenumaniau, kad tai gali padėti... (10)

Kad ir kaip keistai tai skambėtų, bet šie patarimai pagelbės jums, jei norite išsaugoti nenubėgusį makiažą, švarius drabužius ir gaivų kūną. Kol mus dar lepina šilti orai, metas deginimuisi, maudynėms ir poilsiui.

Jauninančios šukuosenos: su žirklėmis atsikratykite bent 10 metų (26)

Norite atrodyti jaunesnės? Pateikiame šūsnį patarimų, kaip atrodyti bent 10 metų jaunesnėms be skalpelio, tik su žirklėmis.

Nustebsite sužinoję, kiek kg sverianti gimnastė išvadinta stora kiaule... FOTO (23)

Meksikai Olimpiadoje atstovusi gimnastė Alexa Moreno išvadinta stora kiaule.

Dieta „Trys gracijos“: belgų dietologų sukurti supermeniu skirtingiems figūros tipams (-3 kg per 3 dienas) (5)

Dietą „Trys gracijos“ specialiai moterims sukūrė belgų dietologai. Medikai nustatė, kad potraukis vieniems ar kitiems maisto produktams bei skonio prioritetai priklauso nuo įvairių hormonų organizme kiekio ir jų santykio.

Romantiška vasaros tendencija, pabrėšianti jūsų moteriškumą

Kartais norisi pamiršti kasdienius džinsus ar pabosti spėjusias sukneles ir vilkėti kažką kitokio - pastebimesnio.

Dermatologė atskleidė, kodėl kremai su kolagenu nepadeda atsikratyti raukšlių

Naujausios technologijos ne tik visiškai užvaldė kasdieninį mūsų gyvenimą, bet jau keičia ir grožio puoselėjimo įpročius. Panašu, kad jos tampa pajėgios sustabdyti ar net atsukti atgal laiką moters veide ir nusipelno būti vadinamos jaunystės paslaptimi ir tikru perversmu grožio industrijoje.

Atskleista balerinos K. Tarasevičiūtės tobulos figūros paslaptis: išdavė, kaip malšina alkį

Profesionali balerina Kristina Tarasevičiūtė laikosi savaip susidaryto mitybos plano, kurio svarbiausias tikslas – aprūpinti organizmą energija. Itin liekna moteris teigia negalinti atsilaikyti prieš moliūgų sėklas bei riešutus, tačiau nevengia ir cepelinų ar mėsos patiekalų bei bandelių su lašinukais. Tad kur glūdi jos tobulos figūros paslaptis?

Plačiai atmerktos akys: 5 makiažo taisyklės nukritusiam veidui (1)

Pažvelgus į Holivudo gražuoles nesunku suprasti, kad jos po darbų ir namų ruošos atrodo taip pat pavargusios, kai ir visos kitos pasaulio moterys. Išskirtinėmis visas užsienio gražuoles padaro nebent makiažas.