Specialistai atskleidė, kiek VANDENS mums iš tiesų reikia išgerti per dieną?

 (4)
Kovo 22 dieną minima Pasaulinė vandens diena, kuria siekiama priminti visuomenei apie vandens svarbą žmogaus organizmui. Mus pasiekia daugybė informacijos, kokio ir kiek vandens reikia išgerti. Dažnai siūlomi kiekiai skiriasi, tai kuo gi tikėti?
Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Shutterstock nuotr.

Žmogaus organizmą 60-70 proc. sudaro vanduo, todėl suprantama, kad vanduo dar labiau nei maistinės medžiagos jam reikalingas. Juk be maisto išgyventume daugiau nei mėnesį, o be vandens tik keletą parų.

Vieni šaltiniai teigia, kad visi be išimčių turi išgerti bent jau 2 litrus vandens, kiti, jau rekomenduoja visai ką kita, kartais, net priešingai, pavyzdžiui, kad vandens išvis nerekomenduojama gerti. Visi turime vienokią ar kitokią poziciją, bet negali būti vien juoda ar balta. O kur kitos spalvos ir jų atspalviai?

Vanduo su citrina
Vanduo su citrina
© Shutterstock nuotr.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja išgerti vandens vidutiniškai apie 30 ml/ 1 kg kūno masės t. y. jei 5 metų vaikas sveria 20 kg, tai jis išgerti turėtų tris stiklines vandens per dieną. Tik suprantama, kad vanduo, tai nėra gaivieji gėrimai, nektaras, sultys, kompotai ir pan.

Beja, mineralinio vandens sudėtis skiriasi nuo paprasto vandens, dėl mineralinių medžiagų gausos, bet reikia nepamiršti, kad jame taip pat gausu mineralo natrio, kurį padauginus iš 2,5 gauname druskos kiekį vandenyje, kurios ribojimą rekomenduoja sveikatos specialistai. Reiktų atkreipti dėmesį, kad vartojant tokius skysčius, tik skatinamas didesnis gryno vandens poreikis. Geriausias vandens pasirinkimas – geriamas vanduo bėgantis iš čiaupo. Galima pripilti į ąsotį ir palaikyti kambario temperatūroje, kad nebūtų per šaltas. Tačiau šaltuoju metų laiku puiki alternatyva šiltas vanduo ar žolelių arbatos apie 50 laipsnių temperatūros.

Kaip rašė Vidūnas “Sveikata. Jaunumas. Grožė” (1928 m.), norint statyti namą, pirmiausia, reikia pradėti nuo vandens. Juk šis didis rašytojas ir sveikos gyvensenos puoselėtojas ne tik atrado savo organizmui tinkamus būdus išsaugoti sveikatą, padėjo daugeliui to laikmečio žmonių, tačiau išgrynintos tiesos padeda ir mums šiandien.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Fotolia nuotr.

Itin akcentuojama nesirinkti nešvaraus vandens iš upių, ežerų ar kitų šaltinių, kuriuose vanduo užterštas. Tokiu būdu būtina vandenį virinti, tačiau jei geriamas vanduo, pavyzdžiui, bėgantis iš čiaupo, yra švarus, kaip ir yra didžiojoje Lietuvos dalyje, geriausia rinktis nevirintą. Lietuvos gręžinių vanduo yra dažniausiai geros kokybės. Jame randama, nors ir nedideliais kiekiais, dešimtys žmogui reikalingų mikroelementų: chloridų, kalcio, magnio, molibdeno, cinko, vario, chromo, fluoridų, nikelio.

Dažnai klausia: ar vandenį geriau pirkti iš parduotuvės ar gerti iš stacionarių vandens rezervuarų, stovinčių, pavyzdžiui, įstaigose, darbovietėse? Atsakymas paprastas, jei norite mokėti daugiau nei už vandenį bėgantį iš čiaupo, o dažnu atveju ir geresnės kokybės, tai galite mokėti.

Ar žinote, kad vandenį galima ne tik išgerti, bet ir suvalgyti? Jei valgoma daug daržovių, vaisių, žalumynų tuomet natūralu, kad organizmas norės mažesnio vandens kiekio. Ir gerai! Pavyzdžiui, vasarą suvalgius keletą agurkų, kuriuos sudaro 95 proc. vandens atitiks išgertą vandens stiklinę, o kur dar uogos, arbūzai, be kurių neįsivaizduojame nė vienos vasaros dienos.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Taip pat Vidūnas savo traktate rašė: jei žmogus sveikai maitinasi, tai vandens reikia gerti tik gausiai prakaituojant t. y. saulės kaitroje. Čia galima būtų papildyti: sportuojant, aktyviai judant, kai organizmo skysčiai šalinasi greičiau ir poreikis išgeriamo vandens kiekio bus didesnis. Žinoma ir tai, jei valgoma daug rafinuotos druskos, cukraus, išgeriamas ne vienas kavos puodelis per dieną ir ne vienas lašas alkoholio, tuomet natūralu, kad mūsų organizmui reikės gal net daugiau nei rekomenduoja PSO, t. y. moteriai sveriant 60 kg rekomenduojama išgerti apie du litrus vandens, o nesilaikant sveikatai palankios mitybos principų išgeriamo vandens kiekis turėtų dar didėti. Tačiau žinoma ir tai, kad vandenį reikia gerti gurkšnojant, o ne visą stiklinę ar net du litrus pasistačius dirbant prie kompiuterio išgerti valandos bėgyje.

Kiekvienas turime stebėti save ir jausti, ar mums dabar reikia išgerti vandens ar suvalgyti obuolį. Taip pat būtina stebėti organizmo siunčiamus signalus, kurie rodo, kad organizmui trūksta skysčių: sausa oda, sausos ir trūkinėjančios lūpos, šlapimo spalva tamsiai geltonos spalvos ar net virškinimo sutrikimai. Jei nuolatos gersite vandens per daug nei reikia Jūsų organizmui, tuomet išplausite, kaip rašė Vidūnas, visas vertingas medžiagas – vitaminus ir mineralus. Todėl klausykite savęs!

Vandens reikia išgerti tiek, kiek reikia Jums ir negalvoti, kad kiekvienam iš mūsų privalomai reikia ryte išgerti stiklinę šilto vandens su citrina. Tik Jūs žinote geriausiai, ar to reikia ir kiek to reikia Jūsų organizmui. Juk Jūs žinote, ko Jums reikia.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© STATYK nuotr.
Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gražios

Kuo užkandžiauti, jei oda ėmė sausėti

Kad oda visuomet būtų skaisti, tolygi ir be trūkumų, pirmiausia ja reikėtų pasirūpinti iš vidaus - tam tikrais produktais praturtinti mitybos racioną.

Geriausias celiulito naikintojas – obuolys: nuo šlaunų be vargo ištirps 2 cm

Dievinu obuolius ir visada laukiu rudens pradžios, kad galėčiau mėgautis saldžiais, sultingais vaisiais. Tačiau visai neseniai sužinojau, kad obuoliai gali būti naudingi ne tik virtuvėje, bet ir vonioje.

Karalienė Rania Al Abdullah tapo pavojingai liesa dėl šios dietos? FOTO

Jordanijos karalienė Rania Al Abdullah visus žavi savo išskirtiniu stiliumi, elegancija ir grožiu. Tačiau pastaruoju metu visi jos drabužiai kabo kaip ant pakabos. Monarchė tapo pavojingai liesa.

Kaip per pastaruosius 100 metų keitėsi akių makiažo mados VIDEO

Moterys mėgo dažytis dar nuo tų laikų, kai nebuvo išrasta kosmetika. O pažengus grožio pramonei, dailiosios lyties atstovės pradėjo skleistis kaip spalvingi rožių žiedai.

Pasikeitęs gyvenimo būdas diktuoja madas aksesuarams

21-ame amžiuje gyvenimo tempas sukasi pašėlusiu greičiu. Žmonės tampa mobilesni, vis mažiau laiko praleidžia namuose, juos palieka anksti ryte ir grįžta tik visai vakare po darbų, susitikimų, sporto ir kitų veiklų. Jiems reikia praktiškų, patikimų ir funkcionalių daiktų.

5 klaidos: kaip kenki savo odai pati to nežinodama

Atrodo, kad niekuo nesirūpini labiau nei savo oda, tačiau... Kodėl vis dar nesi gražuolė? Tiek laiko skirdamos grožio dalykams nesusimąstome apie tai, kas kenkia mūsų odai.

Vandens kaukė – apie raukšles ir išsiplėtusias poras pamiršite jau po 2 savaičių!

Po šios procedūros labai susitraukia odos poros, išsilygina smulkios raukšlelės, veido spalva tampa švelniai rožinė.

Garsios Olsen dvynukės išvaizda šiurpina gerbėjus FOTO (2)

Bene garsiausia Holivudo dvynė Mary-Kate Olsen savo gerbėjus baugina savo išvaizda. 30-metė aktorė ir madų kūrėja paparacų buvo nufotografuota poilsiaujanti Prancūzijoje. Naujausios nuotraukos išties šiurpina.

K. Meschino pristatė A. Winehouse įkvėptą kolekciją

Karolina Meschino puikiausiai atskleidžia moterišką ir elegantišką rudens-žiemos kolekciją, kurią sukūrė dizainerė Svetlana Puzorjova, įkvėpta Amy Winehouse muzikos ir tragiškos gyvenimo istorijos.

Stilistės verdiktas: nėra aprangos, prie kurios nederėtų sportinė avalynė

Pasak stilistės, mados tinklaraščio „Eyesmast“ autorės Gabijos Varnaitės, šiuolaikinės mados tendencijos vis daugiau dėmesio skiria komfortui. Todėl sportinė avalynė jau kelis sezonus tvirtai laikosi visuose „must have“ pirkinių sąrašuose. Sportiniai bateliai, derinami prie vėjyje plazdančios suknelės, tiulio ar pieštuko tipo sijono, klasikinio kostiumo, atrodo ne tik originaliai ir žaismingai, bet ir tampa pagrindiniu aprangos akcentu.

Stilingas derinys rudeniui, kuris kasdien atrodys kitaip

Turėti uniformą dar nereiškia kasdien vaikščioti apsirengus taip pat. Uniformą gali sudaryti keli drabužiai, prie kurių derindamos skirtingas detales ar tiesiog pakeisdamos megztinį, susikursite naują įvaizdį.

Skaudu žiūrėti: seksualiausi svajonių jaunikiai, virtę seneliais FOTO (16)

Kadaise šie vyrai buvo svajonių jaunikiai, kurie sudaužė į šipulius milijonų moterų širdis.

R. Piekautaitės rudens kolekcija – drąsių ir iššaukiančių spalvų FOTO

Ramunės Piekautaitės moteris - šiuolaikinė miestietė, nerūpestingai kurianti savo unikalų įvaizdį, nepaklūstanti mados tendencijų diktatūrai.

Trys karštos rudens plaukų dažymo tendencijos! Ombre ir sombre – jau praeitis

Kas sezoną keičiasi ne tik drabužių bei makiažų mados. Naujos tendencijos įsivyrauja ir kirpyklose. Ombre, sombre, balayage? Šios plaukų dažymo technikos kadaise skambėjo tarsi burtažodžiai, o dabar jau tampa praeitimi.

Lieknoji Bridget Jones: kodėl R. Zellweger nebepriaugo 10 kg? (13)

Moterų itin pamėgtas Bridget Jones vaidmuo aktorei kainavo daug valios pastangų ir sveikatos. Prieš kiekvieną filmą jai tekdavo priaugti mažiausiai 10 kilogramų. Pasibaigus filmavimams žvaigždei tekdavo prakaituoti, kol papildomo antsvorio vėl atsikratydavo.