Specialistai atskleidė, kiek VANDENS mums iš tiesų reikia išgerti per dieną?

 (4)
Kovo 22 dieną minima Pasaulinė vandens diena, kuria siekiama priminti visuomenei apie vandens svarbą žmogaus organizmui. Mus pasiekia daugybė informacijos, kokio ir kiek vandens reikia išgerti. Dažnai siūlomi kiekiai skiriasi, tai kuo gi tikėti?
Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Shutterstock nuotr.

Žmogaus organizmą 60-70 proc. sudaro vanduo, todėl suprantama, kad vanduo dar labiau nei maistinės medžiagos jam reikalingas. Juk be maisto išgyventume daugiau nei mėnesį, o be vandens tik keletą parų.

Vieni šaltiniai teigia, kad visi be išimčių turi išgerti bent jau 2 litrus vandens, kiti, jau rekomenduoja visai ką kita, kartais, net priešingai, pavyzdžiui, kad vandens išvis nerekomenduojama gerti. Visi turime vienokią ar kitokią poziciją, bet negali būti vien juoda ar balta. O kur kitos spalvos ir jų atspalviai?

Vanduo su citrina
Vanduo su citrina
© Shutterstock nuotr.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja išgerti vandens vidutiniškai apie 30 ml/ 1 kg kūno masės t. y. jei 5 metų vaikas sveria 20 kg, tai jis išgerti turėtų tris stiklines vandens per dieną. Tik suprantama, kad vanduo, tai nėra gaivieji gėrimai, nektaras, sultys, kompotai ir pan.

Beja, mineralinio vandens sudėtis skiriasi nuo paprasto vandens, dėl mineralinių medžiagų gausos, bet reikia nepamiršti, kad jame taip pat gausu mineralo natrio, kurį padauginus iš 2,5 gauname druskos kiekį vandenyje, kurios ribojimą rekomenduoja sveikatos specialistai. Reiktų atkreipti dėmesį, kad vartojant tokius skysčius, tik skatinamas didesnis gryno vandens poreikis. Geriausias vandens pasirinkimas – geriamas vanduo bėgantis iš čiaupo. Galima pripilti į ąsotį ir palaikyti kambario temperatūroje, kad nebūtų per šaltas. Tačiau šaltuoju metų laiku puiki alternatyva šiltas vanduo ar žolelių arbatos apie 50 laipsnių temperatūros.

Kaip rašė Vidūnas “Sveikata. Jaunumas. Grožė” (1928 m.), norint statyti namą, pirmiausia, reikia pradėti nuo vandens. Juk šis didis rašytojas ir sveikos gyvensenos puoselėtojas ne tik atrado savo organizmui tinkamus būdus išsaugoti sveikatą, padėjo daugeliui to laikmečio žmonių, tačiau išgrynintos tiesos padeda ir mums šiandien.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Fotolia nuotr.

Itin akcentuojama nesirinkti nešvaraus vandens iš upių, ežerų ar kitų šaltinių, kuriuose vanduo užterštas. Tokiu būdu būtina vandenį virinti, tačiau jei geriamas vanduo, pavyzdžiui, bėgantis iš čiaupo, yra švarus, kaip ir yra didžiojoje Lietuvos dalyje, geriausia rinktis nevirintą. Lietuvos gręžinių vanduo yra dažniausiai geros kokybės. Jame randama, nors ir nedideliais kiekiais, dešimtys žmogui reikalingų mikroelementų: chloridų, kalcio, magnio, molibdeno, cinko, vario, chromo, fluoridų, nikelio.

Dažnai klausia: ar vandenį geriau pirkti iš parduotuvės ar gerti iš stacionarių vandens rezervuarų, stovinčių, pavyzdžiui, įstaigose, darbovietėse? Atsakymas paprastas, jei norite mokėti daugiau nei už vandenį bėgantį iš čiaupo, o dažnu atveju ir geresnės kokybės, tai galite mokėti.

Ar žinote, kad vandenį galima ne tik išgerti, bet ir suvalgyti? Jei valgoma daug daržovių, vaisių, žalumynų tuomet natūralu, kad organizmas norės mažesnio vandens kiekio. Ir gerai! Pavyzdžiui, vasarą suvalgius keletą agurkų, kuriuos sudaro 95 proc. vandens atitiks išgertą vandens stiklinę, o kur dar uogos, arbūzai, be kurių neįsivaizduojame nė vienos vasaros dienos.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Taip pat Vidūnas savo traktate rašė: jei žmogus sveikai maitinasi, tai vandens reikia gerti tik gausiai prakaituojant t. y. saulės kaitroje. Čia galima būtų papildyti: sportuojant, aktyviai judant, kai organizmo skysčiai šalinasi greičiau ir poreikis išgeriamo vandens kiekio bus didesnis. Žinoma ir tai, jei valgoma daug rafinuotos druskos, cukraus, išgeriamas ne vienas kavos puodelis per dieną ir ne vienas lašas alkoholio, tuomet natūralu, kad mūsų organizmui reikės gal net daugiau nei rekomenduoja PSO, t. y. moteriai sveriant 60 kg rekomenduojama išgerti apie du litrus vandens, o nesilaikant sveikatai palankios mitybos principų išgeriamo vandens kiekis turėtų dar didėti. Tačiau žinoma ir tai, kad vandenį reikia gerti gurkšnojant, o ne visą stiklinę ar net du litrus pasistačius dirbant prie kompiuterio išgerti valandos bėgyje.

Kiekvienas turime stebėti save ir jausti, ar mums dabar reikia išgerti vandens ar suvalgyti obuolį. Taip pat būtina stebėti organizmo siunčiamus signalus, kurie rodo, kad organizmui trūksta skysčių: sausa oda, sausos ir trūkinėjančios lūpos, šlapimo spalva tamsiai geltonos spalvos ar net virškinimo sutrikimai. Jei nuolatos gersite vandens per daug nei reikia Jūsų organizmui, tuomet išplausite, kaip rašė Vidūnas, visas vertingas medžiagas – vitaminus ir mineralus. Todėl klausykite savęs!

Vandens reikia išgerti tiek, kiek reikia Jums ir negalvoti, kad kiekvienam iš mūsų privalomai reikia ryte išgerti stiklinę šilto vandens su citrina. Tik Jūs žinote geriausiai, ar to reikia ir kiek to reikia Jūsų organizmui. Juk Jūs žinote, ko Jums reikia.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© STATYK nuotr.
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Gražios

Tikros odos aksesuarai, kurių kaina neskaudins piniginės (2)

Natūralios odos bateliai ar rankinė - investicijų vertas pirkinys. Toks daiktas dažniausiai kokybiškesnis nei siūtas iš audinio ar odos pakaitalo, tad tarnauja ilgiau. Oda nusidėvi ne taip ir lengvai, tinkamai prižiūrimi tokie aksesuarai gali būti net nesunešiojami.

Stebuklus su mūsų oda darantis tirpalas, kurį rasi močiutės vaistinėlėje

Kamparo aliejus yra viena veiksmingiausių priemonių probleminės odos priežiūrai. Tai geriausias išsigelbėjimas turinčioms riebią, linkusią į spuogus, uždegiminei, užterštai, išsiplėtusiomis poromis odai.

Madingiausia sezono suknelė vienus vyrus gundo, kitus atstumia FOTO (2)

Šįmet, staiga šovus naktinukus primenančių suknelių bumui, vertintojai pasidalino į skirtingas stovyklas. Vieniems tokios suknutės itin seksualios, kitiems - senmergių buduaro apdarai.

A. Jolie nustebino savo išvaizdos pokyčiais vos per vieną mėnesį FOTO (17)

Dar prieš mėnesį visi aktorės gerbėjai baiminosi dėl Angelinos Jolie gyvybės. Gražiausia pasaulio moteris vyto akyse ir buvo tapusi vaikščiojančiu skeletu.

Jeigu norite numesti svorio, turite daryti šiuos 5 dalykus

Daug žmonių bando numesti svorį, tačiau renkasi netinkamus metodus. Laikosi griežtų dietų, nusibodus dietai viską meta ir puola valgyti bet ką. Jeigu pasirenkate kitokį gyvenimo būdą, tuomet turite suimti save į rankas ir parodyti ne tik sau, bet ir visam pasauliui, jog Jūs galite!

Natūralios kosmetikos galia. Pasidaryk pats namuose! (1)

Šiuo metu vis labiau populiarėja sveika mityba, sportas bei natūralumas. Moterys vis labiau saugo savo odą, naudoja mažiau kosmetikos ir renkasi SPA namų sąlygomis. Kiekvienos moters svajonė turėti gražų kūną, sveiką veido odą, gražius ir išpuoselėtus plaukus bei nagus.

Plaukų slinkimas – kaip su tuo kovoti?

Sveiki, spindintys ir tankūs plaukai – sveikatos ir jaunystės simbolis. Tačiau besikeičiantys metų laikai, gyvenimo būdas, hormonų pusiausvyros pokyčiai, genai turi įtakos plaukų slinkimui. Natūralu, kad retėjant plaukams ne juokais išsigąstame ir nežinome, ko griebtis, kad tai sustabdytume. Gydytojos dermatologės atkreipia dėmesį, kada verta sunerimti ir dalijasi patarimais, kaip su tuo kovoti.

Kaip nuo veido nubraukti mažiausiai 10 metų: auksinės kaukės receptas (17)

Patamsėję paakiai, paburkę kapšeliai ir susimetusios raukšlelės išduoda ne tik apie mūsų nuovargį, bet ir amžių! Draugė neseniai rekomendavo išbandyti auksinę kaukę, kuri per 5 minutes nubraukia 10 metų.

6 stilingi drabužiai lietingai vasarai (FOTO)

Pastaruoju metu vasaros orai nė kiek nedžiugina. Lietus pila it iš kibiro, o vėjas ankstyvą rytmetį košia kiaurai. Štai 6 šiltesni drabužiai, kuriais gindamasi nuo subjurusių orų atrodysite stilingai.

5 gudybės, kaip šypseną paversti dar labiau spindinčia

Saulėtą vasarą kiekvienai moteriai gražiausias aksesuaras yra spindinti šypsena, kuri prideda pasitikėjimo ir padeda džiaugtis vasaros malonumais. Norint sukurti dar baltesnės ir dar labiau spindinčios šypsenos efektą, svarbu tinkamai rūpintis dantimis. Ar žinojote, kad sumaniai tarpusavyje derinant makiažo ir stiliaus patarimus, galima pastebimai pakeisti dantų atspalvį?

Plaukų laminavimas želatina – pigus būdas garbanoms suteikti blizgesio, glotnumo ir apimties

Plaukų laminavimas želatina skamba netradiciškai. Tačiau šis paprastas ir pigus būdas gali paversti plaukus glotniais, blizgančiais bei suteikti jiems apimties.

Švediška dieta: tiems, kurie negali badauti, bet nori numesti 10 kg (8)

Ši garsi švedų dieta apgalvota iki smulkiausių detalių! Atskiras meniu - tai, ko reikia visiems, kurie negali badauti ir numesti svorio.

Apsieisime be stomatologo: kaip lengvai pašalinti apnašas vos su 2 ingredientais! (12)

Kuris iš mūsų mėgsta vaikščioti pas stomatologą? Tokių aštrių pojūčių mėgėjų nėra daug. Todėl jei norite išvengti dažnų vizitų, dantų apnašų valymo procedūrą galite atlikti ir namuose.

Ar saulė padeda atsikratyti aknės? Specialisto komentaras

Iki šiol gajus mitas, jog saulė gali išgydyti spuogus ar bent jau pagerinti odos būklę. Taip, saulė kuriam laikui paslepia odos trūkumus, o įdegusi oda atrodo sveika ir spindinti. Tačiau šis poveikis yra labai trumpalaikis ir žalingas. Iš tikro žmonėms, kurie yra kankinami pasikartojančių spuogų ir aknės problemų, reikia vengti saulės vonių.

Stilingiausia princesė pasaulyje - tikrai ne Kate (3)

Dažnai stilingiausia princese vadinama Kembridžo hercogienė Kate Middleton, tačiau jau kurį laiką mados pasaulis lankstosi visai kitai gražuolei. Tai Tailando princesė Sirivannavari Nariratana.