Specialistai atskleidė, kiek VANDENS mums iš tiesų reikia išgerti per dieną?

 (4)
Kovo 22 dieną minima Pasaulinė vandens diena, kuria siekiama priminti visuomenei apie vandens svarbą žmogaus organizmui. Mus pasiekia daugybė informacijos, kokio ir kiek vandens reikia išgerti. Dažnai siūlomi kiekiai skiriasi, tai kuo gi tikėti?
Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Shutterstock nuotr.

Žmogaus organizmą 60-70 proc. sudaro vanduo, todėl suprantama, kad vanduo dar labiau nei maistinės medžiagos jam reikalingas. Juk be maisto išgyventume daugiau nei mėnesį, o be vandens tik keletą parų.

Vieni šaltiniai teigia, kad visi be išimčių turi išgerti bent jau 2 litrus vandens, kiti, jau rekomenduoja visai ką kita, kartais, net priešingai, pavyzdžiui, kad vandens išvis nerekomenduojama gerti. Visi turime vienokią ar kitokią poziciją, bet negali būti vien juoda ar balta. O kur kitos spalvos ir jų atspalviai?

Vanduo su citrina
Vanduo su citrina
© Shutterstock nuotr.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja išgerti vandens vidutiniškai apie 30 ml/ 1 kg kūno masės t. y. jei 5 metų vaikas sveria 20 kg, tai jis išgerti turėtų tris stiklines vandens per dieną. Tik suprantama, kad vanduo, tai nėra gaivieji gėrimai, nektaras, sultys, kompotai ir pan.

Beja, mineralinio vandens sudėtis skiriasi nuo paprasto vandens, dėl mineralinių medžiagų gausos, bet reikia nepamiršti, kad jame taip pat gausu mineralo natrio, kurį padauginus iš 2,5 gauname druskos kiekį vandenyje, kurios ribojimą rekomenduoja sveikatos specialistai. Reiktų atkreipti dėmesį, kad vartojant tokius skysčius, tik skatinamas didesnis gryno vandens poreikis. Geriausias vandens pasirinkimas – geriamas vanduo bėgantis iš čiaupo. Galima pripilti į ąsotį ir palaikyti kambario temperatūroje, kad nebūtų per šaltas. Tačiau šaltuoju metų laiku puiki alternatyva šiltas vanduo ar žolelių arbatos apie 50 laipsnių temperatūros.

Kaip rašė Vidūnas “Sveikata. Jaunumas. Grožė” (1928 m.), norint statyti namą, pirmiausia, reikia pradėti nuo vandens. Juk šis didis rašytojas ir sveikos gyvensenos puoselėtojas ne tik atrado savo organizmui tinkamus būdus išsaugoti sveikatą, padėjo daugeliui to laikmečio žmonių, tačiau išgrynintos tiesos padeda ir mums šiandien.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Fotolia nuotr.

Itin akcentuojama nesirinkti nešvaraus vandens iš upių, ežerų ar kitų šaltinių, kuriuose vanduo užterštas. Tokiu būdu būtina vandenį virinti, tačiau jei geriamas vanduo, pavyzdžiui, bėgantis iš čiaupo, yra švarus, kaip ir yra didžiojoje Lietuvos dalyje, geriausia rinktis nevirintą. Lietuvos gręžinių vanduo yra dažniausiai geros kokybės. Jame randama, nors ir nedideliais kiekiais, dešimtys žmogui reikalingų mikroelementų: chloridų, kalcio, magnio, molibdeno, cinko, vario, chromo, fluoridų, nikelio.

Dažnai klausia: ar vandenį geriau pirkti iš parduotuvės ar gerti iš stacionarių vandens rezervuarų, stovinčių, pavyzdžiui, įstaigose, darbovietėse? Atsakymas paprastas, jei norite mokėti daugiau nei už vandenį bėgantį iš čiaupo, o dažnu atveju ir geresnės kokybės, tai galite mokėti.

Ar žinote, kad vandenį galima ne tik išgerti, bet ir suvalgyti? Jei valgoma daug daržovių, vaisių, žalumynų tuomet natūralu, kad organizmas norės mažesnio vandens kiekio. Ir gerai! Pavyzdžiui, vasarą suvalgius keletą agurkų, kuriuos sudaro 95 proc. vandens atitiks išgertą vandens stiklinę, o kur dar uogos, arbūzai, be kurių neįsivaizduojame nė vienos vasaros dienos.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Taip pat Vidūnas savo traktate rašė: jei žmogus sveikai maitinasi, tai vandens reikia gerti tik gausiai prakaituojant t. y. saulės kaitroje. Čia galima būtų papildyti: sportuojant, aktyviai judant, kai organizmo skysčiai šalinasi greičiau ir poreikis išgeriamo vandens kiekio bus didesnis. Žinoma ir tai, jei valgoma daug rafinuotos druskos, cukraus, išgeriamas ne vienas kavos puodelis per dieną ir ne vienas lašas alkoholio, tuomet natūralu, kad mūsų organizmui reikės gal net daugiau nei rekomenduoja PSO, t. y. moteriai sveriant 60 kg rekomenduojama išgerti apie du litrus vandens, o nesilaikant sveikatai palankios mitybos principų išgeriamo vandens kiekis turėtų dar didėti. Tačiau žinoma ir tai, kad vandenį reikia gerti gurkšnojant, o ne visą stiklinę ar net du litrus pasistačius dirbant prie kompiuterio išgerti valandos bėgyje.

Kiekvienas turime stebėti save ir jausti, ar mums dabar reikia išgerti vandens ar suvalgyti obuolį. Taip pat būtina stebėti organizmo siunčiamus signalus, kurie rodo, kad organizmui trūksta skysčių: sausa oda, sausos ir trūkinėjančios lūpos, šlapimo spalva tamsiai geltonos spalvos ar net virškinimo sutrikimai. Jei nuolatos gersite vandens per daug nei reikia Jūsų organizmui, tuomet išplausite, kaip rašė Vidūnas, visas vertingas medžiagas – vitaminus ir mineralus. Todėl klausykite savęs!

Vandens reikia išgerti tiek, kiek reikia Jums ir negalvoti, kad kiekvienam iš mūsų privalomai reikia ryte išgerti stiklinę šilto vandens su citrina. Tik Jūs žinote geriausiai, ar to reikia ir kiek to reikia Jūsų organizmui. Juk Jūs žinote, ko Jums reikia.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© STATYK nuotr.
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Gražios

Atsisakykite maisto vienai dienai ir štai kas gali nutikti (1)

Gilioje senovėje badavimu savo pacientus gydė Hipokratas, Avicena, Paracelsas ir kiti gydytojai. Taip pat tikėta, kad trumpalaikis badavimas ne tik akivaizdžiai pagerina išvaizdą, bet ir pasižymi dar vienu netikėtu poveikiu. Jis esą sustiprina vaizduotę ir gebėjimą kurti.

Kokios basutės bus madingos šią vasarą? FOTO (3)

Jau dabar ne viena mūsų uždarus batelius iškeistume į atviras basutes. Tačiau kokias įsigyti? 2016 m.l vasarą vyrauja natūralumo tendencija, tad dauguma madingų sandalų tarsi pačių pasigaminti. Šį kartą apžvelgiame patogių plokščiapadžių tendencijas.

Kiek iš tiesų sveria garsenybės? FOTO (8)

Iš daugybės garsenybių nuotraukų spaudoje sunku nuspėti, kiek sveria įžymios moterys. Vienur jos liaunutės it šakaliukai, kitur atrodo akivaizdžiai papilnėjusios. Kartais tai tik drabužių kuriamos iliuzijos, o kartais ir pakitusio gyvenimo būdo rezultatas. Kiek iš tiesų sveria žvaigždės?

Laiko patikrinti močiutės grožio patarimai pavers tave tikra gražuole (8)

Norint spindėti sveiku grožiu, nebūtina pirkti brangias kosmetines priemones. Puiki išvaizda vyresniame amžiuje dažniausiai būna kruopštaus darbo tobulinant savo gyvenimo būdą ir įpročius rezultatas. Senuose močiutės užrašuose galima rasti labai naudingų patarimų.

Ypatinga dieta, kurios besilaikydama V. Beckham tapo liekna nendre (2)

Dažnai minima dantų pastos reklamose minima rūgščių ir šarmų pusiausvyra organizme (pH) svarbi ne tik burnos ertmės sveikatai, tačiau taip pat ir visam žmogaus organizmui. Paprastai normaliu šios pusiausvyros rodikliu laikomas pH 7,2-7,4.

Stulbinamai atrodanti 60-metė išdavė savo jaunystės triuką, kuris kainuoja vos 2 svarus (83)

Neįtikėtinai jaunai atrodanti Yazemeenah Rossi yra „Marks & Spencer“, „JD Williams“ ir daugelio kitų prekės ženklų modelis.

Prabangiausiame metų pokylyje - nuostabios vakarinės suknios

Kiekvienais metais Kanų kino festivalio metu Žydrojoje pakrantėje vyksta vienas prašmatniausių labdaros renginių "amfAR". Čia surinktos lėšos skiriamos kovai su AIDS.

Žaismingos vasariškos šukuosenos vos per kelias minutes!

Penkios minutės - tiek laiko praleisti prie veidrodžio yra mažiau nei mažai, jei ruošiesi į vakarėlį ar pasimatymą. Tačiau skubantį į darbą ar vėluojant į svarbų susitikimą, galima laisvai apsisukti ir per akimirką atgauti prekinę išvaizdą.

Legendinis kefyro kokteilis, kuris ištirpdys net 6 kg! (7)

Nusipurtyti nereikalingų kilogramų padeda ne tik dietos ar specialūs patiekalai, bet ir tam tikri gėrimai. Bene vienas efektyviausių – legendinis kefyro kokteilis.

Maudymosi kostiumėliai pagal figūros tipą (11)

Vasara jau ne už kalnų. Karštas oras, saulė, atostogos, paplūdimys, jūra... Laikas išsirinkti maudymosi kostiumėlį, tačiau neapsisprendžiate, kokio norėtumėte, nežinote, koks Jums tiktų?

Galbūt dietos laikotės bereikalingai? Ši lentelė jums pasakys visą tiesą (21)

Moterys visą gyvenimą yra nepatenkintos dėl savo svorio. O svarstyklės visada rodo ne tai, ką norėtume matyti. Tačiau galbūt jūs klystate ir dietos laikotės bereikalingai ir jūsų idealus svoris yra ne toks, koks manote?

Užteks leisti pinigus pedikiūrui – idealias pėdas galite turėti ir namų sąlygomis (11)

Sutikite, sueižėję ir pageltę kieti kulnai sugadins net ir pačių dailiausių kojų vaizdą. Todėl ypatingai prieš basučių sezoną reikia atkreipti į tai dėmesį ir suskubti spręsti šią problemą.

Vyrai apibūdino, kaip pagal juos atrodo TOBULA MOTERIS (25)

Sakoma, kad „grožis yra žiūrinčiojo akyje“ (kiekvienas grožį supranta savaip). Tačiau atlikus naują tyrimą, paaiškėjo, kad vis dėlto egzistuoja moters grožio idealas.

NETEKO PUSĖS SAVO SVORIO: sunku patikėti, kad tai ta pati moteris! (11)

Vos prieš trejus metus Michellė Pardo svėrė 140 kilogramų. Tokią riebalų masę ant savo kūno ji užsiaugino valgydama greitojo maisto užkandinėse. Tai, kaip ši mergina atrodo šiandien, yra išties neįtikėtina.

Madingiausi šio sezono džinsai (16)

Šį pavasarį džinsai pačiose mados aukštumose. Ne tik kelnės, bet ir denimo sijonai, suknelės, marškiniai ar kombinezonai. Būsite dar stilingesnė, jei derinsite kelis džinsinius drabužius. Žinoma, įvaizdį pradėkite kurti nuo džinsinių kelnių.