Specialistai atskleidė, kiek VANDENS mums iš tiesų reikia išgerti per dieną?

 (4)
Kovo 22 dieną minima Pasaulinė vandens diena, kuria siekiama priminti visuomenei apie vandens svarbą žmogaus organizmui. Mus pasiekia daugybė informacijos, kokio ir kiek vandens reikia išgerti. Dažnai siūlomi kiekiai skiriasi, tai kuo gi tikėti?
Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Shutterstock nuotr.

Žmogaus organizmą 60-70 proc. sudaro vanduo, todėl suprantama, kad vanduo dar labiau nei maistinės medžiagos jam reikalingas. Juk be maisto išgyventume daugiau nei mėnesį, o be vandens tik keletą parų.

Vieni šaltiniai teigia, kad visi be išimčių turi išgerti bent jau 2 litrus vandens, kiti, jau rekomenduoja visai ką kita, kartais, net priešingai, pavyzdžiui, kad vandens išvis nerekomenduojama gerti. Visi turime vienokią ar kitokią poziciją, bet negali būti vien juoda ar balta. O kur kitos spalvos ir jų atspalviai?

Vanduo su citrina
Vanduo su citrina
© Shutterstock nuotr.

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) rekomenduoja išgerti vandens vidutiniškai apie 30 ml/ 1 kg kūno masės t. y. jei 5 metų vaikas sveria 20 kg, tai jis išgerti turėtų tris stiklines vandens per dieną. Tik suprantama, kad vanduo, tai nėra gaivieji gėrimai, nektaras, sultys, kompotai ir pan.

Beja, mineralinio vandens sudėtis skiriasi nuo paprasto vandens, dėl mineralinių medžiagų gausos, bet reikia nepamiršti, kad jame taip pat gausu mineralo natrio, kurį padauginus iš 2,5 gauname druskos kiekį vandenyje, kurios ribojimą rekomenduoja sveikatos specialistai. Reiktų atkreipti dėmesį, kad vartojant tokius skysčius, tik skatinamas didesnis gryno vandens poreikis. Geriausias vandens pasirinkimas – geriamas vanduo bėgantis iš čiaupo. Galima pripilti į ąsotį ir palaikyti kambario temperatūroje, kad nebūtų per šaltas. Tačiau šaltuoju metų laiku puiki alternatyva šiltas vanduo ar žolelių arbatos apie 50 laipsnių temperatūros.

Kaip rašė Vidūnas “Sveikata. Jaunumas. Grožė” (1928 m.), norint statyti namą, pirmiausia, reikia pradėti nuo vandens. Juk šis didis rašytojas ir sveikos gyvensenos puoselėtojas ne tik atrado savo organizmui tinkamus būdus išsaugoti sveikatą, padėjo daugeliui to laikmečio žmonių, tačiau išgrynintos tiesos padeda ir mums šiandien.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© Fotolia nuotr.

Itin akcentuojama nesirinkti nešvaraus vandens iš upių, ežerų ar kitų šaltinių, kuriuose vanduo užterštas. Tokiu būdu būtina vandenį virinti, tačiau jei geriamas vanduo, pavyzdžiui, bėgantis iš čiaupo, yra švarus, kaip ir yra didžiojoje Lietuvos dalyje, geriausia rinktis nevirintą. Lietuvos gręžinių vanduo yra dažniausiai geros kokybės. Jame randama, nors ir nedideliais kiekiais, dešimtys žmogui reikalingų mikroelementų: chloridų, kalcio, magnio, molibdeno, cinko, vario, chromo, fluoridų, nikelio.

Dažnai klausia: ar vandenį geriau pirkti iš parduotuvės ar gerti iš stacionarių vandens rezervuarų, stovinčių, pavyzdžiui, įstaigose, darbovietėse? Atsakymas paprastas, jei norite mokėti daugiau nei už vandenį bėgantį iš čiaupo, o dažnu atveju ir geresnės kokybės, tai galite mokėti.

Ar žinote, kad vandenį galima ne tik išgerti, bet ir suvalgyti? Jei valgoma daug daržovių, vaisių, žalumynų tuomet natūralu, kad organizmas norės mažesnio vandens kiekio. Ir gerai! Pavyzdžiui, vasarą suvalgius keletą agurkų, kuriuos sudaro 95 proc. vandens atitiks išgertą vandens stiklinę, o kur dar uogos, arbūzai, be kurių neįsivaizduojame nė vienos vasaros dienos.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© DELFI (Š.Mažeikos nuotr.)

Taip pat Vidūnas savo traktate rašė: jei žmogus sveikai maitinasi, tai vandens reikia gerti tik gausiai prakaituojant t. y. saulės kaitroje. Čia galima būtų papildyti: sportuojant, aktyviai judant, kai organizmo skysčiai šalinasi greičiau ir poreikis išgeriamo vandens kiekio bus didesnis. Žinoma ir tai, jei valgoma daug rafinuotos druskos, cukraus, išgeriamas ne vienas kavos puodelis per dieną ir ne vienas lašas alkoholio, tuomet natūralu, kad mūsų organizmui reikės gal net daugiau nei rekomenduoja PSO, t. y. moteriai sveriant 60 kg rekomenduojama išgerti apie du litrus vandens, o nesilaikant sveikatai palankios mitybos principų išgeriamo vandens kiekis turėtų dar didėti. Tačiau žinoma ir tai, kad vandenį reikia gerti gurkšnojant, o ne visą stiklinę ar net du litrus pasistačius dirbant prie kompiuterio išgerti valandos bėgyje.

Kiekvienas turime stebėti save ir jausti, ar mums dabar reikia išgerti vandens ar suvalgyti obuolį. Taip pat būtina stebėti organizmo siunčiamus signalus, kurie rodo, kad organizmui trūksta skysčių: sausa oda, sausos ir trūkinėjančios lūpos, šlapimo spalva tamsiai geltonos spalvos ar net virškinimo sutrikimai. Jei nuolatos gersite vandens per daug nei reikia Jūsų organizmui, tuomet išplausite, kaip rašė Vidūnas, visas vertingas medžiagas – vitaminus ir mineralus. Todėl klausykite savęs!

Vandens reikia išgerti tiek, kiek reikia Jums ir negalvoti, kad kiekvienam iš mūsų privalomai reikia ryte išgerti stiklinę šilto vandens su citrina. Tik Jūs žinote geriausiai, ar to reikia ir kiek to reikia Jūsų organizmui. Juk Jūs žinote, ko Jums reikia.

Specialistai atskleidė, kiek <strong>VANDENS</strong> mums iš tiesų reikia <span style="color: #ff0000;">išgerti per dieną</span>?
© STATYK nuotr.
Naujienų prenumerata
Parašykite savo komentarą
arba komentuokite anonimiškai čia
Skelbdami komentarą, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Skaityti komentarus Skaityti komentarus

Gražios

Pilkos pelytės su tokiais antakiais nesutiksi! Ką jų forma pasako apie tavo asmenybę? (3)

Vakarų Europoje 15 amžiuje egzistavo toks moters idealas: išlenkta nugara, apvalus ir išblyškęs veidas ir būtinai aukšta kakta. Tam, kad priartėtų prie idealo, moterys skusdavosi plaukus nuo kaktos ir pešiodavosi antakius. Deja, jos nežinojo, kad veidas be antakių, tai veidas be charakterio. Manoma, kad plaukelių lankas, įrėminantis akis, lemia mūsų charakterį.

Ši moteris paaiškino, kodėl tik priaugusi svorio pasijuto milijoną kartų laimingesnė (56)

Šiuolaikinė visuomenė tiesiog nusistačiusi prieš žmones, kurie turi antsvorio. O neretai lieknas tampa „sveiko“ sinonimu. Tačiau Allison Kimmy teigia visiškai ką kita.

Tikrasis milijonierių žmonų veidas: tai jus priblokš! FOTO (23)

Turtingų vyrų žmonos neretai asocijuojasi su didžiakrūtėmis blondinėmis, kurioms kojos auga iš pažastų. Tačiau tikrasis milijonierių mylimųjų veidas yra visai kitoks. Ir jis jus priblokš. Štai kaip iš tiesų atrodo milijonierių žmonos.

Kaip apsaugoti batus nuo druskos: šie patarimai labai pravers žiemą

Iškritus sniegui, mūsų žemiškieji angelai sargai gatves nukloja druskomis. Taip imamasi atsargos priemonių, kurios padeda užtikrinti saugesnį eismą keliuose. Tačiau keliuose barstomos druskos yra didžiausias mūsų avalynės priešas.

Floristės I. Borkovskos įspūdžiai iš vestuvių parodos Lenkijoje: ar ten tikrai viskas pigiau?

Pastaruoju metu vestuvių parodos Lietuvoje tapo labai populiarios: kiekvienais metais jų organizuojama vis daugiau ir daugiau. Tačiau jų organizatoriai vis tiek sukviečia šimtus dalyvių bei tūkstančius lankytojų.

10 dalykų, kurie daro jus senamadiška (5)

Kai kurios mados tendencijos, kurios tapo atgyvena jau prieš kelis dešimtmečius, vis dar gajos tarp šiuolaikinių moterų. Pateikiame jums 10 dalykų, kurie jus negailestingai sendina.

Tituluota gražuolė pristatė šaltajam metų sezonui skirtą papuošalų kolekciją

Simona Brazdžionytė tituluojama viena populiariausių Lietuvos aksesuarų kūrėjų. Merginos rankose kailis, krištoliniai karoliukai, žėrinčios detalės virsta meno kūriniais. Išskirtinis kūrėjos ženklas – elegantiškas drugelis – kiekvieną kartą atsiskleidžia vis kitaip.

Patarimai, kaip tinkamai prižiūrėti vilnonius ir šilkinius drabužius

Anksčiau laiko atėjusi žiema iš spintų skatina traukti pačius šilčiausius vilnonius megztinius, o artėjančios didžiosios metų šventės primena elegantiškas, lengvai krintančio šilko sukneles. Nors ir vieni, ir kiti audiniai laikomi nepamainomais žiemos palydovais, jie yra itin jautrūs ir reikalauja išskirtinės priežiūros.

Floristai rekomenduoja kelias paprastas gudrybes: kambarinės gėlės augs kaip ant mielių (18)

Turbūt visos moterys savo namuose mėgsta bent vieną kitą kambarinį augalą, kuris suteikia jaukumo. Tačiau ne kiekvienai iš karto pavyksta ant palangės sukurti žaliuojantį gėlyną.

Stilistė G. Varnaitė: kaip išlikti stilingai tą pačią suknelę vilkint kelis kartus

Pasak modelio, stilistės ir mados tinklaraščio autorės Gabijos Varnaitės, visuomenėje vyraujantis gajus įsitikinimas, jog stilingai moteriai tos pačios suknelės vilkėti du kartus nevalia, tėra paprasčiausias mitas.

2017-iesiems ruoškis jau dabar: sužinokite karščiausias mados tendencijas pirmos! (2)

Visai nesvarbu, koks jūsų požiūris į madą, šiuolaikinėje visuomenėje išvaizda vaidina svarbų vaidmenį. Mes parinkome jums keletą pagrindinių 2017 metų tendencijų. Žinodami jas, galėsite atrodyti puikiai ir pabrėžti savo individualumą.

10 įžymybių dantų gydytojo patarimų tiems, kurie svajoja apie sveikus ir baltus dantis

Neseniai atlikto tyrimo rezultatai patvirtina, kad daugumą žmonių žavi akinanti šypsena. Paaiškėjo, kad net 67 proc. norėtų, kad jų dantys būtų baltesni. Nieko keisto, juk prastos būklės dantys gali žmogų sendinti net iki 12 metų.

10 seksualiausių moterų daiktų vyrų akimis: kas iš tikrųjų įaudrina stipriosios lyties fantazijas (41)

Niekam ne paslaptis, kad vyrų ir moterų seksualumo samprata šiek tiek skiriasi. Drabužiai, kurie mums atrodo gundančiais, vyro akyse gali atrodyti kasdieniškais.

Plaukų dažymas namuose: kaip ištaisyti klaidas? (3)

Visos mes žinome tą jausmą, kai svajonės subliūkšta tada, kai nuskalauji plaukus po dažymo. Neretai mūsų garbanos tampa per daug tamsios, geltonos, dėmėtos.

Su amžiumi slenka ir retėja plaukai? Štai efektyvus būdas atsiauginti kasas! (7)

Jeigu per dieną išslenka nuo 20 iki 150 plaukų, sunerimti neverta. Nereikėtų stebėtis, jei plaukai pradeda kristi po alinančių, nesubalansuotų dietų ar tiesiog drastiškai pakeitus mitybos įpročius.