Norite numesti svorio? Kodėl dietologas siūlo atsisakyti rytais valgyti košę?

 (1)
Atslenkantis ruduo atneša ne tik blogėjančius orus ir ilgėjančius vakarus, bet ir pasisėdėjimus prie televizoriaus, vakarienes su draugais, jaukius namus ir sotų, šildantį maistą. Jaukumas ir šildantis maistas, kaip ir mažiau judėjimo, turi savo kainą – tai didėjančias apimtis ir perėjimą į „žiemos režimą“. Visi žinome, kad „žiemos rėžimas“ dažnam prideda po 5 kilogramus. Pavasarį išlindus iš šiltų megztukų numesti priaugtus kilogramus būna itin sunku.
© Shutterstock nuotr.

Šildydamiesi sočiu maistu po kurio laiko suprantame, kad bet koks maistas „eina į kūną“, o užkandžiai tarp pagrindinių valgymų kūnui padaro daugiau žalos nei naudos. Sportas ir teisinga subalansuota mityba gali padėti išvengti papildomų kilogramų, bet sportuoti ir valgyti reikia atsakingai.

Pasak asmeninio trenerio ir dietologo Slavos Bartoševičiaus – sportas ir maistas visada yra greta ir, norint pasiekti gerų rezultatų, privalu žiūrėti, ką valgome, kada ir kuo užkandžiaujame, kokį kiekį maisto suvartojame.

„Tam, kad maistas neeitų į kūną, privalu subalansuoti mitybą. Žinoti, kiek ir kada suvartojame riebalų, angliavandenių ir baltymų. Tai – gana individualus procesas, daug kas priklauso nuo žmogaus kūno sudėjimo, pomėgių valgyti vieną ar kitą maistą“, – kalbėjo S. Bartoševičius.

Anot asmeninio trenerio, nereiktų skrandžio apkrauti „sunkiu“ maistu, derėtų daugiau įsiklausyti į savo kūną. Sportuojant ir derinant maistą, svarbu žinoti, ko siekiame – numesti svorio ir gražiai atrodyti, įgauti ištvermės ar tapti sporto klubo pažiba, besipuikuojančia raumenimis.

Skirtingi tikslai diktuoja skirtingą valgiaraštį, visgi, egzistuoja ir bendros taisyklės, ko reikia vengti arba ką privalu valgyti, norint gerai jaustis ir gražiai atrodyti.

„Jei norima numesti svorio, reiktų vengti angliavandenių turinčio maisto – ypač rytais ir vakarais. Apkūnesni žmonės turėtų vengti košių, dribsnių ar bandelių pusryčiaudami, kaip ir bulvių, ryžių ar sumuštinių – vakarieniaudami. Tiems, kas turi greitą medžiagų apykaitą arba yra liekni, – košė su riešutais pusryčiams yra itin tinkamas pasirinkimas“, – kalbėjo asmeninis treneris ir dietologas.

Anot trenerio, rytais labai svarbu gauti gerųjų riebalų, kurie padeda subalansuoti mūsų hormonus, neleidžia skubiai praalkti. Geriausi pusryčiai norintiems numesti svorio būtų omletas, avokadas ar varškė su riešutais ir džiovintais vaisiais.

Kai žmogus, norintis numesti svorio, ryte suvalgo bandelę ar avižų košės, jo kraujyje sukyla insulinas, išsibalansuoja alkio pojūtis, sulėtėja medžiagų apykaita.

„Suvalgius gerai subalansuotus pusryčius, nebus alkio priepuolio laukiant pietų. Jei pusryčiams valgėte gerųjų riebalų turinčių produktų, pietų lauksite ramiai. Kai žmogus, norintis numesti svorio, ryte suvalgo bandelę ar avižų košės, jo kraujyje sukyla insulinas, išsibalansuoja alkio pojūtis, sulėtėja medžiagų apykaita. Jei nenorite ar neturite laiko gaminti pusryčių – suvalgykite saują riešutų, maišytų su džiovintais vaisiais. Tokie pusryčiai bus daug naudingesni nei bandelė, dribsniai ar sumuštinis“, – patarinėjo S. Bartoševičius. Gerieji riebalai duoda daug energijos, ilgiau jaučiamės sotūs.

Tiesa, teisingai valgydami ir sportuodami, bet nuolatos užkandžiaudami, galime sau pakišti koją ir nė nesuprasti, kodėl nelieknėjame. „Ateina žmonės į treniruotes ir skundžiasi, kad niekaip nepavyksta numesti svorio. Esą jie nieko nevalgo, bet nelieknėja. Kai paprašau surašyti viską, ką valgo dienos metu, paaiškėja, kad jie nuolatos užkandžiauja“, – pasakojo asmeninis treneris.

Chaotiškas užkandžiavimas, saldūs ar riebūs užkandžiai yra viena iš didesnių problemų, neleidžiančių numesti svorio.

Užkandžiams visada tinka riešutai, nesaldūs vaisiai, daržovės. Nedideli kiekiai džiovintų uogų ir sėklų yra geriau nei šokoladinis batonėlis, kurio link tiesiasi ranka. Norint numalšinti alkį, dar patariama gerti vandens, geriau šalto, nes jis, kaip ir arbata, greitina kalorijų deginimą, malšiną alkį. Specialistai pataria neapriboti maisto itin stipriai, kitaip kūnas lėtina medžiagų apykaitą, ima taupyti energiją.

Naujienų prenumerata
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gražios

Procedūros, kurios jūsų pėdas pavers švelniomis it kūdikio (12)

Kojų oda reikalauja itin rūpestingos priežiūros. Ypač artėjant vasarai, kai po vandens pramogų, nuo sūraus vandens ir krašto smėlio pėdų oda nuvarginama dar labiau.

Kaip sumažinti paakių maišelius? Greitos priemonės iš 2 ingredientų (2)

Jei ryte jūsų nedžiugina vaizdas veidrodyje, nebūtinai kalti senėjimo procesai ar nepakankama veido odos priežiūra.

Ką daryčiau kitaip tuokdamasi antrąkart (16)

Ne kartą teko girdėti nuotakas svarstant ką jos darytų kitaip, jeigu tekėtų antrąkart. Vienos nusivylė fotografais, kitos su pūsta suknele jautėsi ne savame kailyje, o trečias liūdino per daug apgirtę svečiai.

Kaip efektyviausiai sumažinti celiulitą? 6 pratimai (7)

Nei viena nenori, kad jų sėdmenis ar kojas „puoštų" celiulitas.

Jas padažė profesionalė - sunku patikėti, kad tai tos pačios moterys! (68)

Makiažo galia iš tiesų labai didelė. Tai įrodo profesionalios makiažo meistrės Goar Avetisyan darbo rezultai (@ goar_avetisyan). Moterys iš bjauriųjų ančiukų virsta gulbėmis!

Vieniša moteris paatviravo: esu „senmergė su kate“ ir visai to nesigėdiju (100)

„Tą akimirką, kai aš supratau, kad man nereikia pakeisti jokios savo dalies tam, kad traukčiau tokius žmones, kuriems aš nepatinku tokia, kokia esu, aš tapau geresne partnere, nes išsiaiškinau, ko reikia man pačiai." - šie Ingos, kuri atsiuntė mums vienišas moteris padrąsinantį laišką, žodžiai pavergė mūsų širdis. Dalinamės jos atviru laišku ir su Jumis.

15 populiariausių grožio triukų socialiniuose tinkluose

Pamiršote plaukų gumytę, o liemenėlės vielos nuolat lenda, kur nereikia? O gal subyrėjo mėgstami akių šešėliai? Ne bėda! Socialinių tinklų karalienės turi sprendimus visiems gyvenimo atvejams.

Atgaivinkite odą: veiksmingas raukšlių lygintuvas už 1 Eurą! (4)

Jei mėgstate saldumynus ne tik valgyti, bet ir gaminti, greičiausiai namuose turėsite tai, kas gali priversti odą atjaunėti.

Įspūdingus erotinius paveikslus tapančio meninko mūza - JO žmona FOTO (42)

Vieno garsiausių šių laikų Rusijos menininko Sergėjaus Maršenikovo paveikslai žavi visą pasaulį. Realizmo atstovo kūryboje vyrauja erotiniai moterų paveikslai, kurių tikroviškumas pribloškiantis.

15 fantastiškų prancūziško manikiūro idėjų FOTO (11)

Daugiau yra mažiau! Šį kartą tuo įsitikinome žvelgdamos į šiuos lakuotus nagučius. Iš pirmo žvilgsnio labai paprastas ir niekuo neišsiskiriantis lakavimo būdas atrodo tikrai skoningai bei subtiliai.

Karšti treneriai: su jais norėtų paprakaituoti kiekviena moteris FOTO (42)

Mane nupurto nuo minties apie sportą. Tačiau judėti vis tiek reikia. Ar įmanoma treniruojantis jausti malonumą?

Koks vestuvinis žiedas jums tinka labiausiai? (2)

Vestuviniai žiedai laikomi santuokinės ištikimybės simboliu. Pagal krikščioniškas tradicijas vestuviniai žiedai turi būti paprasti, neperkrauti įvairiomis detalėmis. Aišku, vestuvinių žiedų pasirinkimas reikalauja nemažai laiko ir pastangų, todėl pakalbėkime apie tai, kokie vestuviniai žiedai tinkami įvairiems žmonėms.

Šios moterys džiaugiasi kiekvienu priaugtu kilogramu FOTO (8)

Esant tokiam dideliam mados bei popkultūros industrijos spaudimui, kyla didelė tikimybė, jog jūs susidarėte (o gal dar tik susidarysite) netinkamą gražaus kūno įvaizdį... Daugelis moterų nuolat galvoja apie tai, kaip tapti plonesnėmis, tačiau yra ir tokių, kurios daro viską, kad priaugtų svorio.

Prancūzių lieknumo paslaptys: kaip nestorėti valgant sūrį, šokoladą ir žąsų kepenėles (22)

Visoms moterims patinka, kaip gyvena prancūzės. Mums norisi perimti jų įpročius, kad išliktume lieknos, per daug nevargdamos ir netgi jausdamos malonumą.

„Nutella" kremą galima ne tik valgyti - juo dažo plaukus! (16)

Plaukų dažymas moterims yra gana jautri tema, nes ne visada sulaukiame tokio rezultato kokio tikimės, o netenkinančio rezultao nepavyksta iš karto atsikratyti. Stilistas Huda Kattanas siūlo nepavojingą ir labai saldų būdą pakeisti plaukų spalvą. Jums reikės „Nutella" kremo ir šiek tiek kondensuoto pieno.